Du kan vara religiös och homo/bi, men kristendomen är inte en sekulär religion och den fördömmer homosexualitet.Jag har aldrig förstått mig på människor som känner tillhörighet till en tro som fördömmer den de är. Om man övertygad om att det finns en högre makt så får man väl söka sig till en annan trosuppfattning.
Antingen anpassar du dig till din religion eller så anpassar du religionen till dig. Det går inte att göra båda.
Självklart kan alla ha "sin egen tolkning" men vad är det då för mening att kalla sig kristen om man ändå gör upp sina egna regler och uppfattningar?
Hur/när kom du fram till att du var kristen och hur/när kom du fram till att du var bisexuell? Om du nu är det. Det kanske bara var en fråga som inte var baserad på dig själv.Men om du har en sexuell läggning som inte stämmer överens med bibeln, vad tycker du är viktigast; att följa din egen natur, eller en högre makt?
För inte många kristna är bokstavstroende, och kan man plocka och peta och välja själv så känner jag att man borde utforska sin spirituella sida någon annanstans om man nu känner sig så.