Ont av Progesteron??
Har ni några biverkningar av Progesteron Mic? Jag har ont i tjejmagen,ljumskarna precis som att mensen är på gång. Är på ruvardag 3 och det borde ju inte vara mens än??
Har ni några biverkningar av Progesteron Mic? Jag har ont i tjejmagen,ljumskarna precis som att mensen är på gång. Är på ruvardag 3 och det borde ju inte vara mens än??
Nej,de biverkningarna kan proggisarna inte ge. Man får ju progesteron i kroppen efter varje äl och ont får man ju inte. Kan vara efterverkningar av ÄP eller begynnande molvärk p.g.a att ägget fäst-om än tidigt!- eller vad som helst. Ruva lugnt!
hej. tar också progesteron under ruvningen men den heter Crinone. Har fått liknande mensvärk varje gång och då har jag gjort FET så det kan inte vara ÄP som spökar. Så jag tror absolut att det kan vara progesteronet.
Lycka till med ruvandet!
Tack för svaren. Nä inte efter ÄP för det var 3 år sedan. :) jag gjorde ett FET..
Jag har tatt prggisar i 3,5 år och aldrig haft ont. Proggisar ger inte smärta då skulle alla som haft äl ha ont varje månad.
det är säker väldigt olika hur man reagerar på hormonerna, jag har nämligen ont vid äl varje månad.
Nu har ju inte jag äl av mig själv så ofta. Men när jag väl har haft det har det gjort superont. Knappt kommit upp ur sängen. Men som sagt, våra kroppar är ju olika och reagerar olika..
Jag känner aldrig av mina ägglossningar, men får ont av Crinone, som en dov mensvärk ungefär. Jag får inte ont varje gång jag tar Crinone, men de gånger jag känner av det verkar det helt klart kopplat till progesteronet.
Lycka till med ruvandet, förresten!
Tack!!
Jag får samma symtom vid varje ruvnig. Tror nog att det kan vara en dosfråga, men tar jag prgoreseron 3 ggr dagligen så får jag i alla fall alltid smärta iform av molvärk, det stramar och drar ut mot äggstockarna och ibland hugger det till. Samma symtom varje gång, vare sig jag gjort äp eller som nu äd (dvs inget äp)
Hur gick det?
Jag sitter just nu och letar biverkningar på proesteronet. Vi gör vårt andra FET i år just nu och jag blir galen av denna väntan. Jag försöker att inte tänka på det... Men, illamåendet då och då och pirr i brösten är svårt at ignorera. Saken är att jag kända samma sak förra gången och då blev det ju ingen bebis, så jag vet inte vad jag ska tänka. Försöker förklara det som att det är progesteronets "fel", och det vore liksom lättare att leva med om det vore så.
Började får kramper i livmoderna på natten efter att jag börjat ta progesteron. Två dagar efter ÄP och två dagar för ET. Enligt bipacksedeln på Lutinus så kan en bieffekt vara svullen buk och kramp i livmodern men när jag tog upp det med min läkare vid ET så tyckte hon det var troligare att det berodde på att svullnaden i äggstockarna inte gått ner ännu.