• Solaika

Dr Brown?

Min knasiga lilla son valde bort bröstet när han fick smak på flaska så nu är det enbart flaska. Men vi har problem.. han sover bra på nätterna men äter minst tre gånger per natt o somnar då om medan han äter.. det innebär ju att han inte rapar, vilket innbär att han har väldigt mkt luft i magen på morgonkvisten och knorrar, gråter o pruttar väldigt.. Använder Mam nu som ska vara lite antikolik men det funkar ju inte nämnvärt. Så jag funderar på att testa Dr Brown.. Men ÄR den så bra som det sägs? Det är ju ingen jättebillig flaska så jag vill inte köpa om den inte verkligen är bra. 

Ni som använder/har använt den.. vad tycker/tyckte ni? 

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Svar på tråden Dr Brown?
  • Nicolew

Jag tycker att Dr Brown funkar bättre vad gäller att svälja luft och så, men jag g illar inte nappen, den är så mjuk och det rinner från min bebis båda mungipor när han dricker ur den. Jag avskyr MAMs Anti-Colic för den läcker var och varannan gång ur ventilen, däremot är deras napp bättre! 

• purple box
    Nicolew skrev 2013-04-29 22:18:47 följande:
    Jag tycker att Dr Brown funkar bättre vad gäller att svälja luft och så, men jag g illar inte nappen, den är så mjuk och det rinner från min bebis båda mungipor när han dricker ur den. Jag avskyr MAMs Anti-Colic för den läcker var och varannan gång ur ventilen, däremot är deras napp bättre! 
    Tur då att Mamnappen passar i dr Brown wide neck.
  • Nicolew
    FIame skrev 2012-12-12 21:05:48 följande:
    Jag har Dr. Brown till min dotter. Det är en läckande skitflaska. Det ska vara natural flow. Men lillan rapar som en vuxen viking efter användandet av denna flaskan. Köp en billig bra Mam istället för köpa detta skräpet.
    Vad konstigt, jag tycker att Mam är sjukt komplicerad och den läcker ur ventilen var och varannan gång. Någon som också upplevt det? Däremot älskar jag att det aldrig rinner ut någon mjölk från hans mungipor när han dricker ur Mam, så jag föredrar ändå Mam (de gånger då den inte läcker). 
  • Chanel no 5

Absolut den bästa flaskan enligt mig. Men rapa behöver de ju ändå. Och att ta upp dem ur sängen för att mata är ju inte värre än att om man skulle ha ammat dem. Då får de ju dessutom den viktiga närheten.

• purple box

Tar han vanlig flaska nu? Eller har han slutat med det?

Hoppas att allt gick bra i alla fall. :)

• Solaika

Det va min när han va mindre. Nu är han nöjd bara flödet är högt nog

• Solaika

Har du testat Avents flaskor? Jag använder mest dem nu. De påminner om Dr Browns nappar o det är lätt flöde ur dem.

• purple box

Har testat. Hon tar bara mamnapp, så har den i brownflaskan. Lustigt nog fungerar det inte med vanlig mamflaska och napp. Tror inte alls det behövs nu, tror att hon vägrar annat för att hon inte vill. Bara för att :P

• Solaika

Inte lika bra flöde i mamflaskorna. Tycker inte de alls är lika bra som kolikflaskor.. Då är avent bättre. Testa att börja ge med det hon vill ha och byt snabbt medan hon äter? :)

• purple box

Har testat, hon hatar den nappen! Men har hittat en flaska som har ungefär samma form som brown, så ska testa den.
    Men ska testa som du sa, snabbt byte. :)

Svar på tråden Dr Brown?