• emely02

Hjälp med ersättning

Hej Allihopa!!

Jag har en dotter på3,5 månad som jag tyvärr måste sluta amma och börja ge ersättning till heltoch hållet,min fråga till er hur ofta ger ni erat barn och hur mycket per dag??Vill inte veta hur många ggr per dygn utan på en dag!!

Mvh E       

• Svar på tråden Hjälp med ersättning
  • Rockan

Svårt att säga. Fri mängd och fria tider har jag kört med. Ingen aning om varken hur mycket eller hur ofta mina har ätit, de har fått styra det själva och det varierade från dag till dag.

Egentligen är jag förbannat snäll
  • Gulia84

Min son på 3 månader har idag ätit:
    Mat 07.30 200 ml
    Mat 12.00 260 ml
    Mat 14.35 195 ml
    Mat 17.40 200 ml

Nu äter han, blir nog 200 ml detta mål oxå.
    Sen vill han nog äta runt 21.00 igen och det är sista målet. På natten ammar jag OM han vill äta. Men det är sällan.

• AnnaLovisa
    emely02 skrev 2012-10-21 17:38:34 följande:
    Hej Allihopa!!

Jag har en dotter på3,5 månad som jag tyvärr måste sluta amma och börja ge ersättning till heltoch hållet,min fråga till er hur ofta ger ni erat barn och hur mycket per dag??Vill inte veta hur många ggr per dygn utan på en dag!!

Mvh E       
    När min son var i den åldern åt han ganska regelbundet ungefär var tredje timme och det blev mellan 800-1000 ml på ett dygn . Vi blandande alltid 200 ml så fick han dricka så mycket han ville och det var oftast inte mer än så.

(vet inte riktigt vad du menar när du skriver att du inte vill veta hur många gånger per dygn?)
  • emely02
    Gulia84 skrev 2012-10-21 19:33:26 följande:
    Min son på 3 månader har idag ätit:
    Mat 07.30 200 ml
    Mat 12.00 260 ml
    Mat 14.35 195 ml
    Mat 17.40 200 ml

Nu äter han, blir nog 200 ml detta mål oxå.
    Sen vill han nog äta runt 21.00 igen och det är sista målet. På natten ammar jag OM han vill äta. Men det är sällan.

Ok tack:)¨Så himla svårt att få några riktlinjer när man inte är van alls,pumpar du ut om dagarna då eller?
  • emely02
    AnnaLovisa skrev 2012-10-21 21:12:26 följande:
    När min son var i den åldern åt han ganska regelbundet ungefär var tredje timme och det blev mellan 800-1000 ml på ett dygn . Vi blandande alltid 200 ml så fick han dricka så mycket han ville och det var oftast inte mer än så.

(vet inte riktigt vad du menar när du skriver att du inte vill veta hur många gånger per dygn?)

jo men de va precis så här jag ville veta:)
  • Gulia84

Nej jag pumpar inget. Har knappt nåt kvar :( så jag sparar Allt i tuttarna till natten :)

• Emeliie89

Dottern är 2 månader och äter mellan 170-190 ml var fjärde timme. Så typ 1000ml blir det väl på ett dygn då. Nånstans där.

Svar på tråden Hjälp med ersättning