Vad ska Wilhelm och Alfreds lillebror heta?
Det verkar bli en lillebror här enligt RUL. Men vad ska han heta??????? Det känns nästan som att vi använt upp alla fina pojknamn på storebrorsorna som heter Wilhelm Hans Arild och Alfred Gerhard Leopold (Hans och Gerhard är namn på andra i släkten, denna gång kanske vi slår till med Arne eller Arnold).
Det brukar ju spruta ut namnförslag här i namntrådarna så nu behöver jag er hjälp!
Egentligen tycker jag att Arild är fantastiskt fint, men det heter ju redan storebror. Emil tycker jag också om, men Alfred och Emil i samma familj blir lite mycket "lönneberga". Jag gillar Elvis också men det känns lite "stigmatiserande" att ge ett barn, speciellt som vi inte är speciellt förtjusta i Elvis Presley heller. Elvin har vi funderat på men det känns lite konstruerat. Namn som börjar på Vil-/Wil- eller Al- blir lite för lika brorsornas namn.
Namnet måste gå att uttala på svenska.
Om det skulle bli en tjej så är det ingen ko på isen, där har vi flera bra förslag, Esmeralda, Elvira, Nora, Emilia mfl.
Ni kanske begriper ungefär vilken stil på namn vi gillar, men ös gärna på med ovanligare namn!!!!