• ödet

Cerazette, någon som an hjälpa mig?

Hej!
    Som rubriken lyder undrar jag om detta p-piller/mini-piller hjälper mot min endometrios?
    Jag har precis börjat äta dessa och är väldigt nyfiken på andras resultat, själv rätt skeptisk då jag både varit gravid, samt använt sprutor utan några jätte lyckade resultat?!

Hur har de funkat för er?
    Har Ni blivit gravida efteråt, hur långt efter?
    Har Ni haft mens undertiden?
    Hur snabbt kom er mens tillbaka efter de att ni slutat? 

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Cerazette, någon som an hjälpa mig?
  • kossi

Jag vet inte vad endometrios betyder men jag åt cerazette i ett år och hade ingen mens under den tiden.

När jag slutade med pillrena(för att vi ville skaffa barn) så hann jag aldrig få min mens!

Jag fick Tydligen äl två veckor efter jag slutat och lyckades bli gravid direkt;))

• Beciz

Jag fick min diagnos för ca 3 veckor sedan och jag äter Cerazette sedan tidigare, har en dotter på 7,5 månad och började med pillerna för kanske 3 månader sedan. Har dock inte märkt någon förändring men gyn-läkaren tyckte jag skulle vänta ut det i 2 mån iallafall så vi får väl se. Äter orudis och Alvedon mot mina smärtor.

Jag åt Cerazette innan jag blev gravid också och det tog 5 månader innan jag blev gravid. Vet dock inte om jag kan bli gravid igen pga diagnosen, men det återstår att se.

Hoppas att det löser sig för dig med Cerazetten!

• myone

Jag äter cerazette sen snart ett år tillbaka. Fick min diagnos hösten -11 (fick barn jan-11), aldrig haft problem innan.
    Började med neovletta, men bytter efter 3mån då jag inte mådde bra av dem. Med cerazette har det funkat ganska bra förutom nu de senaste typ 2mån, då jag haft extrem mensvärk varje dag. Har varit blödningsfri sen jag började med dem. Vet inte vad jag ska hitta på för att lindra smärtan. 

Svar på tråden Cerazette, någon som an hjälpa mig?