• anassio

+ & - med Legoland?

Hej!

Nu när hösten är här längtar jag och börjar redan planera till nästa sommarsemester!

Nästa år bär det av till Legoland

Nu när ni ev ännu har er Legoland-semester i färskt minne skulle jag bli glad om ni ville dela med er av vad ni tyckte bar bra/mindre bra.
    Vad vill ni rekommendera, vad kan man hoppa över, boende, hur många dagar behöver man m.m
    Hade tänkt åka innan eller efter högsäsong...tipsa gärna om det med!

Tacksam för ALLA tips och synpunkter!

• Svar på tråden + & - med Legoland?
  • Anne69

Tänkte först skriva att ALLT är bra med Legoland....för det är den bestående känslan - trots att det gått 1½ år sen vi var där.

Vi tyckte att man behövde två dagar i parken, eller åtminstone 1½ dag. Vi valde att bo på hotell Legoland eftersom vi hade små barn (då 2 o 4 år). Där kan man gå ut och in som man önskar och har egen entré till parken - slipper därmed köer. Hotellet är fräscht, maten är god och trots att barnen är små kan man vara kvar lite längre på kvällen just eftersom det är så nära. Dyrt är det däremot men det finns prisvärda paket att köpa med Sembo/Stena Line.

Om man har mer tid o det är fint väder tror jag att det är jättekul att tillbringa ett par timmar i baddelen inne i parken. Vi hann inte riktigt med det under våra två dagar.

Det finns mkt mer för små barn att göra än jag trodde. 

Det som är dåligt med Legoland är köerna i parken och då särskilt köerna till maten. En smart idé är att åtminstone ta med lunch och mellanmål till första dagen.

Sen tycker jag att man ska kombinera Legoland med något annat också. Danmark är ett dejligt land och det finns mycket annat att se och göra när man väl åkt dit. Det håller gått o väl för upp till 2 veckors sommarsemester!

• Aphjärnan

Förutom att det blev ganska dyrt så var allt med Legoland toppen.

Har dock bara åkt lågsäsog = tidig vår då det inte varit köer .

Hunnit med det på en dag men då har vi inte besökt vatten-delen.

Vill gärna tillbaka !   

Kombinerade med Givskud Zoo som oxå var väl värt ett besök.(ligger bara en liten bit därifrån)

• Ylva Vitorovic

Hej!
    Jag heter Ylva Vitorovic och arbetar med Stena Lines sociala kanaler. Vi har sett att ni har visat intresse för Legoland här på Familjeliv.se och tänkte passa på att berätta att vi denna vecka har temat "Resa med barn" på vår Facebooksida. Det innebär bl.a. en tävling där vinsten är en resa till Legoland (Länk till vår Legoland tävling:

http://www.facebook.com/stenalinesverige/app_448952861833126), en chat där bl.a. både Familjeliv.se och Legoland deltar (länk till Facebookeventet om chatten: http://www.facebook.com/stenalinesverige#!/events/575004325858120/). Dessutom lanserar vi även vår tävling Bloggbussen13 för föräldrar som bloggar om familjelivet (Läs mer om Bluggbussen13 och chatten här: http://www.stenaline.se/bloggbussen13)

Under hela veckan kommer vi även att lyfta våra barnvänligaste och roligaste besöksmål på våra destinationer. Hoppas att detta kan vara av intresse.
    Hälsningar,
    /Ylva Vitorovic, Stena Line

Svar på tråden + & - med Legoland?