• Jodyanna

Rehabsamtal

Hejsan. Är gravid i v 22 och fått migrän+ont i ryggen och mår väldigt dåligt.
    Är sjukskriven pga detta, dock vill min chef att jag skall gå på rehab samtal för höra vad jagkan tyckas göra nu när jag är sjuk. Äter citodon vilket gör det svårt för mig att klara mig på jobbet då jag arbetar inom hemtjänst.
    Hur är det med rehabsamtal när man är gravid? Vad kan man göra? Vil hon att jag skall krysta ut barnet för tidigt ? Känner mig helt maktlös och har panik..

• Svar på tråden Rehabsamtal
  • jimbo

Det är inte läkaren som beslutar om du får vara sjukskriven det är fk

• Jodyanna

jag har kontakt med fk. och dom säger att jag skall va sjukskriven. Min handläggare ringde mig idag

• jimbo

Har försäkringsläkaren godkänt att du får vara sjukskriven längre ??

• jimbo

Då har du ju redan en godkänd sjukskrivning , varför ska du då till läkaren ??

• Jodyanna

för att när man är gravid och sjuk så går man till läkaren? 
    men min chef fortsätter att ringa mig ang rehab. 

• jimbo

Ja men om du redan har ett läkarintyg som är godkänt framåt i tiden vad ska då läkaren göra ??

• Jodyanna

Det vet jag helt ärligt inte.. Kanske försöka komma på någon lösning till migränen och det?

• jimbo

Hur länge är du sjukskriven då ??

• jimbo

Om det är godkänt o klart så är du ju hemma 1 mån till ! Sen måste ett nytt beslut tas av fk

• Jodyanna

okej, ja men tack :)
    får se hur de hela artar sig, blir mest jäkligt stressad över att behöva gå till möten hela tiden när jag inte mår bra alls. 

• jimbo

Fast möten hela tiden är det väl inte med ett rehab möte ? Fk är ju oxå med på det!

• jimbo

Vi har alltid fk med på rehab möten

• Jodyanna

har jag aldrig haft! vad konstigt.
    Hos mig är de så att jag sitter med min chef o arbetslagsledare, dom frågar mig vad jag skall kunna klara av. sen säger dom oftast : ja det går ju inte på vårat jobb att du skall ha de enklare. osv  

• jimbo

Det vanligaste är att chefen fk o den sjuka har möte ibland är oxå läkare med

• LinneaJosie

Men alltså då har de nog missuppfattat rehabsamtal. De är väl till för att arbetsgivaren ska ta reda på vad denne kan göra för att underlätta din rehabilitering.

• jimbo

Fk är med för det är dom som betalar din sjukskrivning o dom vill i första hand ha omplaceringar inom arbetet

Svar på tråden Rehabsamtal