• Emki

positivt dag 10 efter ovitrelle!?

Är det sprutan? eller kan det betyda en graviditet kanske? Ska testa imorgon på morgonen och se om det blir
    starkare!

Men vad tror ni? är det någon som fått positivt dag 10 som betydde graviditet?

Pluset är ganska svagt men fullt synbart!!:)

• Svar på tråden positivt dag 10 efter ovitrelle!?
  • Nordanvinden08

Ovitrell har hcg hormonet i sig som gravid-testerna reagerar på. Mina läkare har sagt att det kan ge utslag på test upp till tio dagar efter man tagit sprutan...
    Så vi får hålla tummarna att det är en liten där i din mage:)
    Lycka till!

• Nordanvinden08

Jag fick plus dag 11 efter ovitrell:) Glömde säga det. Blev tyvärr mf men blev gravid snart efter och har nu min lille plutt i famnen:)

• Emki

Okej! tack för svar...hoppas verkligen att det är ett plus pga av bebis!! Men har väl inte så höga förhoppningar efter 4 år. Dock så är det första gången med ovitrelle...så jag hoppas hoppas hoppas!!

• Nordanvinden08

Åhhh då håller jag tummarna!!! Vi kämpade över två år med båda våra och fick såväl mf och ma... Det är skitjobbigt. Hoppas hoppas du äntligen har din plutt i magen. Det är du värd!!!! Uppdatera gärna imorgon så håller jag tårna i kors oxå;)

• Emki

Åå vad glad jag blir av din kommentar :D jag vill så gärna!! Har varit å hälsat på en fyra dagars bebis nyss....jag vill, jag vill, jag vill, bli mamma!!

Kan jag testa imorgon på morgonen å se om det blivit starkare? eller borde jag vänta till på torsdag?

• Emki

Testade nyss...på cb verkade plusset vara svagare, syns knappt alls. Men på stickan jag testade (snabb-tester) med så var
    strecket starkare än igår! Är det någon som vet vad det kan betyda?

Är det sprutan eller? tänkte när cb var svagare??

• Nordanvinden08

Jag tycker du testar om några dagar till:) det är fortfarande tidigt men det verkar ju som att ngt är där... När har du bim?
    Nu borde inte sprutan spöka ngt mer... Kan berätta att mitt test dag 11 med cb oxå var jättesvagt. Min man såg det inte, trodde jag hittade på... Men jag såg rätt. Några dagar senare såg han med:)
    Fortsätter hålla tummar och tår!!!

• Emki

Tack :D jo jag ska vänta till på fredagmorgon (om jag kan hålla mig). Har bim 16 dagar efter ovitrelle, så måndag borde det bli!! Hoppas det blir starkare...

Trodde bara att cb skulle visa fortare än andra! Men fick ju plus på stickan imorse....

Svar på tråden positivt dag 10 efter ovitrelle!?