Jävla slarvvård som bedrivs och VI får sota för det, ledsen och arg!
Jag gjorde fostervattensprov i Måndags och det var misslyckat rakt igenom men man lyckades till slut efter mkt om och men få till det, läkaren tabbade sig flertalet ggr. Det sista felet han gjorde var att provet blev "förorenat" med mitt blod, han förklarade detta med att de inte släppte på suget när de drog ut nålen varpå mitt blod kom med i provet. Fick lämna blodprov för att man skulle kunna analysera både fostervattnet och mitt blod (så att inte min kromosomuppsättning lurar provet) fick reda på att det skulle ta tills på fre eller mån och sen skulle vi har provsvaret. Han skulle ringa om resultat var dåligt eller provet misslyckat.
Idag vid 14.00 ringde således telefonen, jag blev LIVRÄDD när jag såg dolt nr, mkt riktigt var det doktorn. Men det enda han kunde meddela mig var att man ej kunnat utför snabbtestet som man tydligen gör genom att doppa en sticka i fv, utan det skulle krävas en analysering. Allt p g a att provet innehöll mitt blod, allt p g a läkarens SLARVFEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Dvs, nu får vi vänta MINST en vecka till f o m idag (kan ta upp till 2 v men det visste han inte säkert) Har gått här hemma och funderat massa i em, borde jag inte kunna kräva att man skynda på den här processen när felet faktiskt helt och hållet beror på sjukvårdens misstag???Skulle inte förvåna mig om provet inte går att analysera p g a att de tog för kort nål och hade svårt att få ihop tillräckligt mkt (detta efter man redan försökt en gång) men tillslut lyckades få ihop 6 ml. Jag är så jävla less och förbannad på dessa fel som sker hela tiden, har vi inte lidit tillräckligt nu??Gått i nästan 4 veckor och väntat, men HEY varför inte dra ut på skiten lite....FAAAAAN!!!!!!!!!!!!!!!!