• JojjoMys

Fler som ska göra insemination i November?

Hej! Är det fler än lilla jag som ska göra insemination nu i november?? Och vill följas åt i snacka om allt som hör till?! Nedregleras just nu med Synarela och påbörjar Gonal-f andra mensdagen. Hör av er! :)

• Svar på tråden Fler som ska göra insemination i November?
  • linaochliten

Nu har jag fått schema för nästa IVF. Jag hinner antagligen innan jul för jag hade haft ägglossning. Lite högre dos av gonal-f ska jag få så får vi hoppas på några fler ägg än sist. Troligtvis blir det äggplock vecka 50 :)

• ina
    linaochliten skrev 2013-11-15 14:18:42 följande:
    Nu har jag fått schema för nästa IVF. Jag hinner antagligen innan jul för jag hade haft ägglossning. Lite högre dos av gonal-f ska jag få så får vi hoppas på några fler ägg än sist. Troligtvis blir det äggplock vecka 50 :)
    Ååh heja heja!! Vad roligt att det blev ett försök till nu i år! Lycka till!
  • kittykat
    linaochliten skrev 2013-11-15 14:18:42 följande:
    Spännande! Stort lycka till!! Glad
  • sasa03

Hur har det gått?
    Vi ska testa imorgonð?? håll tummarna för ossð??¸

• linaochliten

Här sputas det för full och imorgon blir det VUL. Det ska bli spännande att se om det är fler äggblåsor denna gång!

• ina
    sasa03 skrev 2013-12-02 19:34:14 följande:
    Hur har det gått?
    Vi ska testa imorgon😁 håll tummarna för oss🌸
    Hur gick det?

Lycka till linaochliten!
  • linaochliten

Jag är på ruvardag 2 idag :) det var en skumpig resa. Två dagar innan äggplock ville läkaren ställa in då hon bara såg 3 större äggblåsor som akiljde sig mycket i storlek. Jag ville göra ÄP ändå och hoppas på nått bra ägg. På ÄP fick de ut 7 ägg. Efter en lång helg fick vi veta resultatet. Hela 6 befruktade ägg och 5 som klarat sig till dag 3. :) Ett av de embryona är i mahrn och 4 i frysen. Testdag 3/1 men skukle tro att jag vet innan nyår...

• linaochliten
    sasa03 skrev 2013-12-18 19:44:44 följande:
    Jo då, nu väntar vi vårt första barn efter så många år

GRATTIS!
  • linaochliten

Två negativa tester idag. Det tog slut fort denna gång. Helt tom känner jag mig. Är det någon ide att hoppas längre?

• ina

Här har det hänt grejer. Jag har inte varit inne på jättelänge. Stort grattis till er sasa03!! Hoppas att allt fortlöper som det ska! Det är underbart med en liten knott där inne <3

linaochliten - ååh vad jag lider med dig!!!! Vet ju precis hur fruktansvärt det känns varje gång!!! Men du får inte ge upp, det är värt alla tårar och allt kämpande när du väl lyckas, jag lovar!!! Nu har ni ju 4 ägg kvar i frysen, något av dom kanske är guldägget! Styrkekramar till dig!!

• sasa03

Linaochliten, det är tråkigt men man ska hoppas. Ibland kan man pausa om det känns bättre men hoppet ska man inte ge upp. Vi kämpade i 3,5 år, med pauser och psykologer och vi hade börjat prata barnlöshet men det hände

• linaochliten

Tack för peppning!

Klart att jag inte kommer att ge upp. En paus är nog inget för mig, mår som bäst mitt uppe i ett försök tror jag för då känns det om att vi gör något. Vakuumet man befinner sig i när man väntar på att få börja behandlingar eller som nu på att jag ska börja blöda så att vi kan få göra FET gör mig galen. Jag behöver känna att jag gör något för att nå målet...

Svar på tråden Fler som ska göra insemination i November?