• MHe86

Kommunen ska spara men det går ut över barnen!!!

Denna artikel säger allt.

www.pitea-tidningen.se/nyheter/fjarrvarmeverket-star-snart-klart-7232795-default.aspx

Kommunen ska dra in på klassassistenter och assistenter.

Vad ska vi föräldrar göra?

Även en artikel som kom dagen efter den första som man inte får läsa i sin helhet om man inte har e-tidning eller köper den vanliga och kommenteringen är avstängd.

www.pitea-tidningen.se/nyheter/fjarrvarmeverket-star-snart-klart-7232795-default.aspx

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-25 19:45
    Såg nu att jag hade länkat till samma artikel två ggr.. denna skulle vara överst.

www.pitea-tidningen.se/nyheter/senaste_nytt/besparingen-hammar-min-sons-utveckling-7229940-default.aspx

• Svar på tråden Kommunen ska spara men det går ut över barnen!!!
  • Lille Skrutt

Det är lika illa hos oss .  Endast två speciallärare kvar av åtta på vår största skola, inom loppet av två år. Jag tror att det är jätteviktigt att föräldrar protesterar och går på kommunpolitikerna. Skolorna kan gå ihop och ordna protestmöten och bjuda in politikerna till dessa. Låt där barn, lärare och föräldrar få vittna om konsekvenserna av nedskärningarna. Lyft fram frågan överallt, i media, ute på stan... Man kan inte driva skolor som företag och räkna med att dessa ska gå med vinst. Kommunala skolor måste finnas och kvalitén måste få kosta. Här bygger man arenor och aulor och andra skrytbyggen men skolorna förfaller. Barn med autism och ADHD får inte rätt stöd, de slås ut och samhället får aldrig ta del av deras förmågor och annorlunda tänkande. Själva hamnar de unga i kriminalitet och kostar samhället ännu mer. Även barn utan diagnoser far illa. De går till skolan med ont i magen och skäms över att de inte lyckas lära sig något i skolan pga den stökiga miljön.

Svar på tråden Kommunen ska spara men det går ut över barnen!!!