• Pinalina

    40+ singel och ny i Göteborg - hur får man nya vänner?

    Hej, jag är en kvinna på dryga 40 år. Flyttade till Göteborg för ett par år sedan pga nytt jobb och har sen dess försökt att skapa mig ett kontaktnät här. Men det är så svårt! Alla har nog med sitt. Jag har inga barn (vilket är en sorg..) annars hade jag nog kunnat skaffa mig vänner via dem. Däremot har jag flera intressen, bla sång, träning och sådant. Jag har lyckats få en del vänner, jag är ganska öppen av mig, men ändå sitter jag ofta hemma i min lägenhet och mår dåligt av att det är så tyst och ensamt... De har fullt upp med familjen, om de är förälder, eller jobb, eller nåt annat.

    Jag drömmer om att få vara en del av ett sammanhang, att vara bland vänner som känner mig utan och innan, där jag känner mig älskad och där man kan vara helt sig själv. Att vara så mycket ensam som jag är, känns fel i hela kroppen. Det har till och med bidragit till att jag fått problem med ångest och sömnsvårigheter, något jag dessbättre börjar få bukt med tack vare medicinering och terapi.

    Jag har tyvärr varit ensam från jag var barn. Växte upp med föräldrar som inte kunde ta hand om barn, blev lämnad mycket ensam och var mobbad i skolan pga att jag var blyg och smutsig. Men jag har växt upp till en person med stark utstrålning (säger folk) och ser ganska bra ut. Dock är ensamheten kvar som en stor tagg i mig och jag vet inte hur jag ska få bort den...

    Jag har varit med i en kör i stan, den slutade jag i efter 1,5 år eftersom det inte gav nån energi alls utan istället gjorde mig helt sänkt. Det var fel kör för mig helt enkelt (har varit med i flera i staden jag kommer i från). Jag har nätdejtat många gånger, men gett upp då jag bara träffar nötter.

    Min terapeut tycker jag ska gå själv till puben och på nåt sätt umgås på egen hand.. Jag fattar inte riktigt hur det ska gå till. Jag känner mig helt vilsen på en pub som ensam tjej.

    Finns det någon här som kan råda mig? Jag känner mig bortkastad på nåt sätt. Jag är ju en social, varmhjärtad och glad skit. Däremot blir jag sorgsen av detta ensamma liv..


    ensam idag också
  • Svar på tråden 40+ singel och ny i Göteborg - hur får man nya vänner?
  • ängsfjäril

    Du Kan höra av dig till mig om du vill :)


    Kram Anette

  • Allante

    +40 är ju lite mörker för båda könen - men Du TS har inga barn och det är 
    Många + för ER Kvinnor - lycka till 

  • hemlig mamma

    Finns tråden och trådskrivaren kvar?

    Jag förstår lite hut du tänkter. Nu har jag bott staden jag bor i, i snart 13 år och har haft svårt att få nära vänner. Jag går till kyrkan så jag flera kompisar, men få nära vänner. I bland fudnerar jag om det är mig det är fel på. Men har kommit fram till att när man är i 30- 40-årsåldern och uppåt så har de allra flesta redan sitt kontaktnät med både nära vänner och mer ytliga kompisar.
    Dock har jag man och barn, så jag har mycket att göra med jobb, familj, engagemanget i kyrkan osv. Men jag saknar relationerna med några nära vänner, som man kan dela allt med. Där båda parter ringer, skickar mejl och sms:ar. Jag är bra på att hålla kontakten, men när den andra parten inte hör av sig tillbaka, då tröttnar man.  

  • kunna

    Hej
    Jag är  singel man,bor i GBG,
    Hör gärna av dig,

    God fortsättning.         

  • Yvonne 303

    Hej Pinalina!!

    Jag är en tjej på 42 år utan barn som känner som du, hör av dig!!! Solig   skulle vara trevligt!

  • tjej47

    Hej!

    Skulle vara jättetrevligt att lära känna nya vänner, det är svårt i vår ålder då alla redan har fullt upp med sitt som du skriver Pinalina. Hade varít roligt trevligt att träffas! Glad  Hör av dig!

  • hemlig mamma
    Allante skrev 2012-12-15 17:23:26 följande:

    +40 är ju lite mörker för båda könen - men Du TS har inga barn och det är 
    Många + för ER Kvinnor - lycka till 


    TS har barn. Det är anledningen till att hon inte vill flytta från sin ort för tillfället.

    Är du kvar TS? Hur går det??
  • Sergi

    Jag ser att detta är ganska gammal men jag skulle vilja träffa dig om du vill. Du kan bestämma var. Jag bor centralt och är åckså ensam sedan ett tag. Hoppas att du mår bättre idag. Kram så länge , har det bra

  • Katrin5

    Hej

    jag undrar hur det har gått för dig? Jag befinner mig i en liknande situation, ny i Göteborg, inga vänner alls, singel etc.

    Skriv gärna, vi kanske kan träffas någon gång, eller vad tycker du?
    rosakat5@yahoo.se

    KramGlad
    Katrin

Svar på tråden 40+ singel och ny i Göteborg - hur får man nya vänner?