• luluu

tips om att sluta nattamma/ amma till söms

Snälla, Ni som sövde era barn med ammnin och sövde om dem på natten med ammning då de vakna. Hur slutade ni med detta? Verkar vara helt omöjligt. Han är svår att lägga även med ammnig, men det är liksom det ända som funkar. Hur gjorde ni? Har försökt med flaska och napp. han vill ha det.

• Svar på tråden tips om att sluta nattamma/ amma till söms
  • vattumannen81

Hur gammal är bebisen? Äldste sonen ammades till sömns (inför natten) tills han var 9 månader. Sedan funkade det med napp och man låg jämte (samsov). Anledningen till att det gick smidigt att sluta amma honom till sömns var nog att pappan var fl från att han var 6 mån. Innan ammades han till sömns även på dagen men det gick ju inte när pappan var hemma så han fick ju hitta andra sätt att söva sonen (napp, vagn). Sedan gick det då smidigt att även sluta amma till sömns inför natten. Ska tillägga att sonen vägrade flaska så det var aldrig ngt alternativ. Nappen tog han heller inte i de första månaderna.
    Yngste sonen (nu 6 mån) ammades till sömns de 4 första månaderna sedan flaska, napp eller bära (samsover). Han har dock fått flaska från det att han var 1 månad (delammat).

• luluu

Tack för ditt svar. Han e 13 mån och har bitit mig illa nu ett par gånger. Jag e ensamstående annars hade ju pappan varit ett alt. : ) Fattar inte hur jag ska få honom att lägga sig ner ens bara,,, 

• vattumannen81

Kanske tassmetoden kunde vara ngt? Har några bekanta som använt sig av den och det har funkat bra. Det är ingen skrikmetod som 5mm och liknande. Det finns en tråd om tassmetoden här på fl, kolla den.

Svar på tråden tips om att sluta nattamma/ amma till söms