• LUStudent

Tyck till om SVT!

Hejsan,

Vi är fyra masterstudenter från Lunds Universitet som just nu genomför en studie om SVT. Vår fokus ligger på att undersöka hur skolbarnsföräldrar upplever SVT och SVT’s utbud (alla SVT’s kanaler, dock inte SVT PLAY). Därför undrar vi om ni kan hjälpa oss? Vi är oerhört tacksamma för alla svar vi får in. Ni får gärna komma med egna tankar och åsikter, samt diskutera med varandra.

Med vänliga hälsningar,
    Fyra tacksamma studenter.

Frågorna:
    Tittar ni mycket på TV?
    (I så fall vid vilken tidpunkt?)

Tittar ni mycket på SVT?
    (I så fall vid vilken tidpunkt?)

Hur upplever ni SVT rent generellt?  
    Hur upplever ni andra kanaler i relation till SVT?

Vad tycker ni om SVT’s utbud rent generellt?
    Tycker ni att SVT har ett utbud som tilltalar er?

Hur får ni information om SVT’s utbud?
    Och hur föredrar ni att få information om SVT’s utbud?

Använder ni SVT PLAY och vad tycker ni om tjänsten?
    Hur kommer det sig att ni använder tjänsten?
  • Svar på tråden Tyck till om SVT!
  • mrsStatham

Fråga 1 och 2: Vad är mycket?
    Tittar knappt något alls på SVT, mer på TV, mest streamat. Tidpunkten är blandat på helger, kvällar på vardagar.

Fråga 3: Tråkigt, gammalt och mossigt.
    En del andra kanaler är tråkigare, andra extremt mycket roligare och lärorikare.

Fråga 4: Det är väl samma utbud som det alltid varit? Nyheter, nyhetsmorgon, kulturnyheter, relativt många dokumentärer, något frågesportprogram, en och annan kortfilm och någon film någon kväll i veckan?
    Nej SVT har inte ett utbud som tilltalar mig.

Fråga5: Via tv.nu både via appen och hemsidan hämtar jag all information om alla kanalers utbud. Det är också sättet jag föredrar, annars skulle jag inte använda mig utav det. 

Fråga 6: Använder skulle jag inte kunna påstå. Men det har hänt att jag tittat lite på någon program en vän länkat till.
    Att jag använder tjänsten är för att programmet vännen länkat till redan gått och jag tycker att det är bekvämare att titta på vad det är där och då istället för att vänta på en eventuell repris. 

Bara två saker är oändliga
Svar på tråden Tyck till om SVT!