• Anonym (kvinnan)

Ni män som tappat lusten

Någon gång i livet, antingen i det förhållande ni är nu, eller tidigtare, vad berodde det på? 
    Vad gjorde ni för att lösa problemet och hur gick det sedan?

Jag är en kvinna som lever i ett sexlöst förhållande. Jag har diskuterat det här med min man många gånger men vi kommer ingen vart. Jag vill gärna höra berättelserna från män som tappat lusten. 

• Svar på tråden Ni män som tappat lusten
  • GBHC

TS, det är lite av båda tyvärr.
    Lite som inlägg "19 belyst

Om fruns agerande får en och antingen känna sig tjatig eller som en 
    sexfixerat mansgris.
    Ja, då upplever inte jag mig direkt sexuellt attraktiv.
    Och om någons agerande får en att känna sig som skit.
    Ja "you do the math"

• Anonym (kvinnan)
    GBHC skrev 2012-10-26 17:04:29 följande:
    TS, det är lite av båda tyvärr.
    Lite som inlägg "19 belyst

Om fruns agerande får en och antingen känna sig tjatig eller som en 
    sexfixerat mansgris.
    Ja, då upplever inte jag mig direkt sexuellt attraktiv.
    Och om någons agerande får en att känna sig som skit.
    Ja "you do the math"
    Tråkigt att höra. Vad skulle krävas för att du ska hitta tillbaka till lusten igen? Om jag nu var din fru och frågade dig och klarade av svaret också. 
  • Sven Erik Johansson
    Anonym (kvinnan) skrev 2012-10-26 12:22:06 följande:
    Någon gång i livet, antingen i det förhållande ni är nu, eller tidigtare, vad berodde det på? 
    Vad gjorde ni för att lösa problemet och hur gick det sedan?

Jag är en kvinna som lever i ett sexlöst förhållande. Jag har diskuterat det här med min man många gånger men vi kommer ingen vart. Jag vill gärna höra berättelserna från män som tappat lusten. 

För min del har jag en mycket stressad livssituation med jobb, pendling o förväntningar o krav från familj, flickvän , jobb osv osv kombinerat med ekonomiska problem och sedan mår jag inte så ba vare sig fysistk ellerpsykiskt. Har depressionssymptom o har tex fått en blodpropp i ett ben! Jag försöker ta tag i del för del av mitt liv o prioritera osv.
  • You Know
    Anonym (kvinnan) skrev 2012-10-26 16:06:37 följande:
    Härligt att höra att ni har hittat tillbaka till varandra! På vems initiativ började ni diskutera sexlivet, hur gick diskussionerna och var ni båda överens om att ni måste jobba på det?
    Det var nog jag som tog initiativet men hon var ganska snar på att haka på. Men det är nog fortfarande jag som eldar på mest är jag rädd. Men visst var vi båda överrens.

Men som Anonym #19 säger så har det funnits och finns tillfällen då jag känner mig för pådrivande och hon känner sig stressad för att jag vill ha sex och då dör det lite igen. När det är viktigare att sova eller dricka vin än att knulla t.ex. Men det ordnar sig för det mesta. Kan vara ganska envis och får med henne för det mesta.

Onekligen ganska jobbigt när man är på olika läge.  Puuh.
  • GBHC

TS,
    om man känner sig uppskattad, attraktiv omtyckt m.m. (gäller det båda parter) så är det i rätt riktning.
    Sen bör båda vara "aktiva" sexuellt (även om någon oftast är med drivande).
    Enkelt uttryckt: lika mycket som du vill bli bekräftad, uppskattad och förförd så gäller det också din parner.

• Anonym (kvinnan)
    Sven Erik Johansson skrev 2012-10-26 17:11:18 följande:

För min del har jag en mycket stressad livssituation med jobb, pendling o förväntningar o krav från familj, flickvän , jobb osv osv kombinerat med ekonomiska problem och sedan mår jag inte så ba vare sig fysistk ellerpsykiskt. Har depressionssymptom o har tex fått en blodpropp i ett ben! Jag försöker ta tag i del för del av mitt liv o prioritera osv.
    Vad hemskt det låter! Är du öppen mot din fru vad din bristande lust beror på och hur tar hon det i så fall?
  • Anonym (kvinnan)
    You Know skrev 2012-10-26 17:15:50 följande:
    Det var nog jag som tog initiativet men hon var ganska snar på att haka på. Men det är nog fortfarande jag som eldar på mest är jag rädd. Men visst var vi båda överrens.

Men som Anonym #19 säger så har det funnits och finns tillfällen då jag känner mig för pådrivande och hon känner sig stressad för att jag vill ha sex och då dör det lite igen. När det är viktigare att sova eller dricka vin än att knulla t.ex. Men det ordnar sig för det mesta. Kan vara ganska envis och får med henne för det mesta.

Onekligen ganska jobbigt när man är på olika läge.  Puuh.
    Ja det är väldigt jobbigt. Jobbigt att vara den som känner sig påpassad, jobbigt att vara den som blir avvisad. Skönt att ni är överens i alla fall, det är ju en förutsättning för att få det att fungera. 

• Anonym (kvinnan)
    GBHC skrev 2012-10-26 17:42:59 följande:
    TS,
    om man känner sig uppskattad, attraktiv omtyckt m.m. (gäller det båda parter) så är det i rätt riktning.
    Sen bör båda vara "aktiva" sexuellt (även om någon oftast är med drivande).
    Enkelt uttryckt: lika mycket som du vill bli bekräftad, uppskattad och förförd så gäller det också din parner.

Fast det stämmer inte här. Jag bekräftar min man dagligen för jag tycker att han är en bra person att leva med, snygg och fin och hjälpsam. Han vet om att jag uppskattar honom.

De gånger jag försöker förföra honom har slutat i total platt fall och förödmjukelse för min del. Just nu orkar jag inte utsätta mig för det en gång igen. 
  • Sven Erik Johansson
    Anonym (kvinnan) skrev 2012-10-26 17:52:16 följande:
    Vad hemskt det låter! Är du öppen mot din fru vad din bristande lust beror på och hur tar hon det i så fall?

(flickvän o inte fru i nuläget)! tja-hon har det också jobbigt nu med inte så mycket lust så det blir likosm inte  så mycket av ett problem relationsmässigt. Det ärhelt andra saker som är i förgrunden i livet. Vi bor 11 mil ifrån varandra o det är jobbigt att resa fram o tillbka o passa ihop med arbete o se´n har jag försökt få tid att hälsa på min mor som bor ännu längre bort osv. Min flickvän gillar inte min mor o det är ett "konkurrensförhållande". Vi jobbar så mycket när vi ses jag o flickvännen. 6 finns liksom inte på kartan.
  • Anonym (Helen)

Jag behöver råd...

Min kille är bara 35 bast men har nästan aldrig lust. Han tappar även potensen ibland :(
    Han har mycket på jobbet och har varit mycket stressad.

Det blir en ond spiral för jag blir ledsen när jag försöker förföra honom och han inte har lust. Han blir ledsen och jag blir ledsen. Nu låter jag honom vara och vi har inte haft sex på en månad och den gången var det också första gången på flera veckor. Jag blir inte attraherad av att försöka stimulera en man som är trött och inte på humör.

vad göra?? Vi vill skaffa barn nu men det går ju inte om vi aldrig har sex?!

• Anonym

Min kille är 32 år och vill bara ha sex en gång i veckan.. När jag tar initiativ så säger han oftast att han är trött, har ingen lust osv... Nån annan gång klagar han och säger att han alltid tar initiativ, och då säger jag som det är, jag är less på att försöka när man alltid får nej. Han säger då att "ja men om jag inte har lust så får du ju anstränga dig lite så att jag får lust." Det går ju inte när han plockar bort min hand och suckar irriterat.
    Numera säger han inte nej, men jag märker att han inte vill egentligen. Han är bara rädd för att såra mig. Så nu törs jag inte ta initiativ ändå, för jag vill inte att han ska känna sig tvingad.

Det är så lätt för honom att säga nej, för han vet ju att han får sex när han vill. Han vet att jag är "alltid redo" så att säga. Så om han säger nej en kväll så vet han att om han vill imorgon så är jag redo då.
    Jag känner däremot att jag törs inte säga nej, för då kanske han runkar dagen efter och så blir det inget på en vecka till istället.

Har dock kommit på en lösning. Jag ska säga nej nu några gånger, kommer väl bli en månads torka eller nåt. Men sen kanske han inte tar mig för givet längre. 

• jonte02
    Anonym (kvinnan) skrev 2012-10-26 17:54:56 följande:
    Fast det stämmer inte här. Jag bekräftar min man dagligen för jag tycker att han är en bra person att leva med, snygg och fin och hjälpsam. Han vet om att jag uppskattar honom.

De gånger jag försöker förföra honom har slutat i total platt fall och förödmjukelse för min del. Just nu orkar jag inte utsätta mig för det en gång igen. 
    Men har rollerna varit de omvända någon gång i er relation? Om ja, så kan jag förstå om hans lust fått sig en törn av det. 

Jag har inte tappat lusten och hoppas inte heller att jag gör det även om jag har blivit kallad sexgalning, sexberoende, fixerad m.m.

Håller med GBHC i detta...att det finns en risk att lusten tappas och kanske försvinner i takt med både alla nej och mindre lämpliga sätt att uttrycka sin frustration över att vara den med mindre lust som kanske förtvivlat försöker undvika/värja sig/tacka nej tlll sex av olika orsaker/anledningar. 

Så om rollerna någon gång har varit de omvända i er relation kan det vara så att din partner tappat sin lust p.g.a just det. Dels för respekt dels för att det kanske känts lönlöst en längre tid.
  • Sven Erik Johansson
    Anonym skrev 2012-11-06 12:02:58 följande:
    Min kille är 32 år och vill bara ha sex en gång i veckan.. När jag tar initiativ så säger han oftast att han är trött, har ingen lust osv... Nån annan gång klagar han och säger att han alltid tar initiativ, och då säger jag som det är, jag är less på att försöka när man alltid får nej. Han säger då att "ja men om jag inte har lust så får du ju anstränga dig lite så att jag får lust." Det går ju inte när han plockar bort min hand och suckar irriterat.
    Numera säger han inte nej, men jag märker att han inte vill egentligen. Han är bara rädd för att såra mig. Så nu törs jag inte ta initiativ ändå, för jag vill inte att han ska känna sig tvingad.

Det är så lätt för honom att säga nej, för han vet ju att han får sex när han vill. Han vet att jag är "alltid redo" så att säga. Så om han säger nej en kväll så vet han att om han vill imorgon så är jag redo då.
    Jag känner däremot att jag törs inte säga nej, för då kanske han runkar dagen efter och så blir det inget på en vecka till istället.

Har dock kommit på en lösning. Jag ska säga nej nu några gånger, kommer väl bli en månads torka eller nåt. Men sen kanske han inte tar mig för givet längre. 

Jag trodde en gång i veckan var någon sots "genomsnitt" ungefär.
  • Anonym (miss dirty)
    NHult skrev 2012-10-26 14:10:02 följande:
    Nu är ju jag en konstant sugen kille, så jag har svårt att förstå att någon oavsett kön inte vill ha något så skönt, mysigt och kul som sex.

Jag satt och pratade med en kompis för lite sedan och blev nåstan chockade när han berättade att han inte hade lust längre, och helt plötsligt upplevde sex som jobbigt Förvånad 
    Han påstod att han tröttnat helt enkelt, men hallå eller, och han fattade inte överhuvudtaget att jag fortfarande som han uttryckte det tyckte att det är kul med sex. Han sa tom stackars din fru ger du dig aldrig haha,
    det är inte synd om henne. Jag försökte få klarhet i varför sexlusten har avtagit men han hade inget vettigt svar.
    Lat tråkig kille som nöjer sig med att bedriva AB familj helt enkelt.  Vissa är ju nöjda med det.
    Jag tror inte att det är fel på den parten som vill, även om det känns som om Man/Jag Hon eller Han är ratad. 

Jag tror det sitter i huvudet på människor oavsett kön, det spelar inte så stor roll vad man gör eller inte gör,
    vi människor har helt enkelt olika mkt lust, och prioriterar olika saker. 
    Jag förstår ju inte att man kan prioritera annat för sex, och andra fattar ju inte hur man överhuvudtaget vill ha sex när det finns så mkt annat att göra Solig     

Självklart får man ju försöka medla, och hetsa upp motparten, men att få nej i tid och otid är ju förbannat tråkigt,
    till slut så tröttnar man ju helt enkelt att försöka, då blir det till slut tråkigt på riktigt. För leva i ett sexlöst förhållande kan liksom kvittta, då kan man lika gärna bo ihop med en kompis.     
    bra skrivet hörrö   kan heller inte leva utan, men levde med en man som aldrig ville.fick aldrig svar på varför...
  • Anonym
    Sven Erik Johansson skrev 2012-11-06 12:40:49 följande:

Jag trodde en gång i veckan var någon sots "genomsnitt" ungefär.
    Inte ok efter att ha gått från 4-5 ggr i veckan... Om man ska jämföra så skulle det vara som att jag bara hade sex med honom 1 gång i månaden, då kanske han skulle förstå hur jag känner mig. Men man kan ju inte tvinga fram lust som sagt...
Svar på tråden Ni män som tappat lusten