Nån som kan lite om drömtydning? Återkommande drömmar i temat "ond bråd död" :-(
Har ända sedan jag var i 11-12 års åldern (är över 30 nu), haft återkommande drömmar om att jag blir mördad,
Jag hinner aldrig dö i drömmarna men jag känner hur "livet rinner ur mig".
I drömmarna är jag oftast jagad och känner alltid en stor rädsla. Jag blir oftast knivskuren eller skjuten i ryggen eller huvudet. Jag känner tydligt hur knivbladet eller kulorna tränger in i kroppen och hur blodet sipprar ut men jag känner ingen smärta (förutom i drömmen jag hade inatt, men det är FÖRSTA gången på 20 år, i natt blev ja knivhuggen i magen och det gjorde ONT).
Jag känner alltid att jag blir mer och mer matt och jag "vet" i drömmen att jag kommer dö men hinner aldrig göra det innan jag vaknar.
Det senaste året har jag även börjat drömma att jag hittar andra människor som blivit mördade. Hittade tex ett mördat barn halvt nedgrävd i en gräsmatta och en mördad kvinna gömd under en buske.
När jag hittar dem blir jag givetvis väldigt upprörd och "bilden" av dem är också väldigt otäck,
Dessa drömmar återkommer i perioder, det kan gå ett halvår eller ett år mellan drömperioderna som brukar vara i någon till några månader. Under dessa perioder drömmer jag sådana här drömmar nästan varje natt och jag kan må mycket dåligt av dem under hela dagen sen.
Drömmarna har alltid samma hemska. "tema" men jag drömmer aldrig samma dröm två gånger.
Någon som har någon aning om varför jag drömmer som jag gör och kanske tips på hur jag kan få dem att upphöra??