• srka

Mysig lunchrestaurang för 5-åring i Stockholm?

Ska ta med min 5-åring till Stockholm i morgon. Vi kommer självklart att behöva äta lunch och undrar om någon har tips om mysig restaurang som hon kommer tycka är rolig att besöka. Vi kommer att hålla oss mellan city och Karlaplan. Någon som har någon ide'?

• Svar på tråden Mysig lunchrestaurang för 5-åring i Stockholm?
  • Vendelsö

Pizza hut om barnet gillar pizza. Där brukar barnen få kritor och pysselbok. De har också andra rätter på sin barnmeny som är rätt så billig.

• srka

Tack! Tänkte mer om det fanns några speciella restauranger som är inriktad till barn. Jensens, Pizza Hut och Fridays vet jag om men om det finns mer inriktade barnmysiga restauranger. Kanske borde hört talas om dem redan i sånt fall :)

• srka

Tack! Tänkte mer om det fanns några speciella restauranger som är inriktad till barn. Jensens, Pizza Hut och Fridays vet jag om men om det finns mer inriktade barnmysiga restauranger. Kanske borde hört talas om dem redan i sånt fall :)

• Vendelsö

Vad är det, mer specifikt, som du letar efter då? Barnvänlig mat? Aktiviteter för barn i restaurangen? Annat?

• srka

Vet inte riktigt, men kanske något pannkakshak med roliga former eller hamburgare som ser ut som någon rolig figur. Som sagt, kanske hade hört talas om det innan i sånt fall. Kanske något litet ställe som någon fått för sig att startart och inte de stora kedjorna. Man borde ju hitta något sånt i Sthlm om det skulle finnas tänkte jag. Tack i alla fall för att ni tagit Er tid att svara.

• Sapato

Koh phangan är kul för barn med fiskarna och regnet osv men den ligger på Söder.

• Sapato

Annars kan ni käka på Kulturhuset och sen gå en stund på rum för barn. Kan vara skönt att få springa av sig en stund där.

• srka

Koh Phangang har vi varit på många gånger. Mysigt men det ligger på söder. Funderade faktiskt på Rum för barn på vägen hem. Kanske mat på Kulturhuset då också. Vilket är bäst i sånt fall, Åhléns eller Kulturhuset?

• Sapato

Annars finns det tacos mitt emot Åhlens, Macho eller vad den heter. Eller en tapas restaurang bakom kulturhuset. Tänkte mest på nått roligare än Åhlens eller Kulturhuset men nära så ni kan gå på rum för barn.

Svar på tråden Mysig lunchrestaurang för 5-åring i Stockholm?