• Abisko

När ska man köpa flygbiljett till New York?

Kollar på flygbiljetter till New York i slutet på juli-början på augusti nästa sommar och det landar på ca 21 000 för mig, sambo och 2-åring. Någon som vet ifall det brukar släppas billigare biljetter närmre inpå, eller om det är så billigt som det blir när man reser på sommaren?

Eftersom vi reser med ett litet barn vill vi ju också helst att resan ska ta så få timmar som möjligt.

• Svar på tråden När ska man köpa flygbiljett till New York?
  • Dixie

Läste någonstans att flygbolagen sänker priserna när det är ca 5-6 månader kvar till avresa, vet dock inte om det stämmer...... Ett tips är annars att kolla olika veckodagar, tex brukar det vara bättre pris om man flyger ut en tisdag!

• Abisko

Aha!

Någon som rest till New York i slutet på juli den här sommaren som var och vill berätta vad det kostade? :)

• evaoregon

Svårt att veta om priserna går upp eller ner.  Har du varit i NYC tidigare?  Det kan bli väldigt varmt där i månadsskiftet juli/augusti.

• Abisko

Nej, har inte varit där. Anledningen till att vi valt just den tiden att åka är för att det hänger ihop med en konferens i Montreal som min sambo ska på, så vi kunde tyvärr inte välja tidpunkt själva.

• Sofia 81

Vi var i NY för ganska precis ett år sen, då bokade vi 3 mån innan och flyget (direktflyg) kostade 6000/person för oss vuxna (vår son hade inte eget säte).

• Siss

Det brukar kosta ca 7000-8000 per person den tiden på året. Tyvärr kostar barnen bara ca 500 kr mindre än en vuxen (flugit fram och tillbaka många gånger till NY med barn) Och som någon nämnde, det är väldigt varmt där då. 35 grader och hög luftfuktighet brukar vara normalt i juli och augusti.

• Therese och Stefan

Vi bokade förra veckan till NY men då åker vi också i september. 2 vuxna och ett barn på 1år, ej eget säte, gick på 12800 kronor. Vi är borta 6 dagar.

Jag och min man var där för två år sedan i juli men då kombinerade vi resan med San Fransisco och Las Vegas, då gick biljetterna 9400 kr/ person t/r.

Svar på tråden När ska man köpa flygbiljett till New York?