Hans ex förstår vårt liv.
Nu har det pågått i 2 år. Det blir inte bättre utan bara värre.
Min sambo och hans x har två yngre barn ilag. 4 och 6.
Hon valde att flytta till en annan kommun där hon träffat någon sedan en tid tillbaka, därav separationen. Han skrev under papper att barnen fick vara skriven hos henne så att hon kunde få dagisplatser och underlättade genom att köra halva vägen varje söndag när de byter.
Från början ringde hon oavbrutet, ville höra vad vi gjorde, jag blev med barn och hon ringde till min sambo och sa att han inte var pappan till mitt barn, utan hittade 100 olika kandidater. Vilket såklart inte stämde.. Vi tog allt med en nypa salt och tänkte att det säkert går över. Även om jag blev väldigt arg på henne och även sa ifrån ett par gånger. Men vi märkte att inget hjälpte, hon bara fortsatte och fortsatte.. Försökte strula till det för oss så gott hon kunde och ville ha schemalagt våra veckor för att veta vad barnen gjorde. Och dessa samtal, hon ringde flera gånger per dag bara för att skälla ut mig och min sambo, för vad? Ja vi vet inte. Bara väldigt konstiga saker.
Vi har som sagt barnen varannan vecka och det har fungerat jättebra! Barnen är glada, lekfulla, intresserade av så mycket. Dom älskar sin pappa och det märks tydligt att dom tycker väldigt mycket om mig också, som dom ofta säger.
Nu sist så fick vi höra att vi miss-skötte barnen. Att vi inte klippte naglar eller bytte kläder, osv osv. Vi blev chockad över denna förolämling, vi tar så väl hand om dom. Byter kläder så ofta det behövs, dom badar flera gånger i veckan men nu... tänker hon gå på sociala för att de behöver "EN trygg plats". Alltså tänker hon försöka få dom för sig själv.
Har drömt många mardrömmar nu på senaste, tänker mycket på hur jag ska kunna hjälpa min sambo som hon alltid kör över. Hon är duktig på att prata och förvränga så är rädd att sociala ställer sig på hennes sida.. Men det här är bara på falska grunder för att hon vill ha dom för sig själv.
Hur kan jag göra det bästa för alla? Tänker så mycket på barnen som älskar sin pappa och att dom inte ska få träffa honom varannan vecka om hon lyckas få sin vilja igenom.
Tacksam för goda tips och råd. Ställ gärna frågor om ni undrar nåt.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-27 13:22
Hon förstår förstås inte vårt liv, utan förstör som rubriken skulle ha lydit.