• Callina

Ok - viktväktartråd- - finns ni kvar där ute???

Vad jag kan se är de vv-trådar jag hittat inte så aktiva. Kanske beror det på att alla kör GI och LCHF nu för tiden? Själv har jag provat LCHF men vill köra viktväktarna nu och det vore ju toppen om det fanns fler medlemmar där ute?

Jag är ute efter att tvinga mig själv till att till slut få bättre matvanor. Är en "smygätare" och mår nu rätt bra av att börja skriva upp allt jag äter så att jag får större förståelse för mitt matbeteende.

Jag är 169 och väger 77 kg och behöver då gå ned en del och jag verkligen längtar tills det börjar röra på sig.

Någon mer?

• Svar på tråden Ok - viktväktartråd- - finns ni kvar där ute???
  • Linda7705

Tack.
    Det verkar som om medicinen funkar på honom så nu har han det lättare.
    Så jag skall faktiskt till gymmet nu på morgonen.
    Bara hoppas min allergi håller sig i schack så inte jag också får andnöd :)
    Haha det hade ju vart pricken över i.
    //Linda

• Tigrie

Var ÄR alla viktväkare? Är det så att folk inte kör på det nuförtiden?
    Ingen alls som är sugen på att tex utbyta recept eller tips eller något alls?
    Eller? Är jag den enda...? :P
    Jag är inne på min 4:e vecka med viktväktarna nu... Och viktväktarnas hemsida är ju lite torr på folk, om man säger så.. Man vill ju ha lite tips o trix o sånt kanske?

• emmakatta

Scruffy: jag har båda familjekokböckerna. Kan kolla senare i em. Jag hoppar gärna in här. Har varit med i vv, kört viktklubb, LCHF, VLCD och insett att jag mår bäst av vv. Dock tänker jag köra en lite hemsnickrad variant med lite GI tänk och inte så mkt lightprodukter. Kommer att skriva in mig i vecka

• emmakatta

Scruffy: här är receptet: 4 pitabröd, 1/2 purjo, 1 gul paprika, 1 röd paprika, 10-15 färska champ, paprikapulver, svart- och vitpeppar, ingefära, curry, 1/5 burk krossade tom , 3 msk kesella lätt, 2 msk tomatpuré, 2 kycklingfiléer, 1 tsk olja till stekning

• KMW

Hur går det för alla? Jag räknar inte aktivt points längre, men efter ett antal månader med VV så tycker jag att jag har rätt god koll ändå på vad jag kan stoppa i mig. -1 kg denna vecka.
    Är det nån som vet vad som händer när man säger upp sitt onlinemedlemskap? Får man behålla appen med alla recept tex eller bör man maila sina favoriter till sig själv innan man säger upp medlemskapet?

• Scruffy
    emmakatta skrev 2013-05-19 19:34:15 följande:
    Scruffy: här är receptet: 4 pitabröd, 1/2 purjo, 1 gul paprika, 1 röd paprika, 10-15 färska champ, paprikapulver, svart- och vitpeppar, ingefära, curry, 1/5 burk krossade tom , 3 msk kesella lätt, 2 msk tomatpuré, 2 kycklingfiléer, 1 tsk olja till stekning

Tusen tack! Jag ska skriva upp receptet. Gjorde min eggen variant, och det blev gott det med!
  • Tigrie

Jaaa jag har väldigt långt kvar! Men alla kilo räknas ;) och jag är på väg :D

• KMW

Den här veckan stavas KATASTROF!! Blir inte kul på vågen imorgon.
    Nya tag nästa vecka...

• Linda7705

Funderar på att skippa viktväktarna under sommaren för att se hur det går.
    Men i vanlig ordning så har jag inte bestämt mig.......

Svar på tråden Ok - viktväktartråd- - finns ni kvar där ute???