• Malvin

Nybliven singel+förälder i Göteborg söker vänner

Hej
    För en vecka blev det officiellt att jag är singel. En chock men samtidigt oundvikligt. En 10-årig relation har övergått i vänskap. Men tomheten består. Inser hur mycket tid, energi jag lagt på hemmet, familjen och jobbet. Inte så mycket på att lära känna nya vänner här i stan (Bott i Gbg i 10 år)  :-/

Jag skulle gärna vilja lära känna andra enastående föräldrar (visst heter det så att umgås med. Fika, låta barnen leka, gå på bio, kanske ut och dansa (hjälp det har jag inte gjort på 10 år!

Jag har en underbar finurlig, lekglad son med mycket fantasi som älskar monster och farligheter och att rita. Han blir 5 år i februari.

• Svar på tråden Nybliven singel+förälder i Göteborg söker vänner
  • solrosen81

Hej!

Här är en en till nybliven singel . Har dock svårt att se mig som det men jag får väl vänja mig helt enkelt. Även om det var mitt beslut och det var detta jag ville så är det tufft oavsett. 

Nu har vi bott isär i en månad och det värsta är saknaden efter barnen när de är hos honom. Jag har knappt varit ifrån mina barn sen de föddes. Jag har två söner som är 3 och 6år.

Jag vill gärna lära känna nya vänner som man kan umgås med både med och utan barn.

Jag är inte heller härifrån utan har bott här i ca 11år nu tillsammans med mitt ex

.  

• Snöengla

Hej! Nu var det ett tag sen något skrevs i tråden ser jag men jag måste bara skriva då jag ser att både malvin och solrosen är i min ålder :)
    Jag har blivit singelmamma efter 8 år, har 2 döttrar på 2 och 4 år.

Vi har en rätt jobbig situation där jag inte ens kan flytta för att jag pluggar vidare just nu till gymnasielärare. Så än så länge måste jag och exet bo ihop med barnen och låtsas. Vi försöker vara vänner men det har inte alltid vart så lätt. Man stör sig mkt på varandra.. Planen är att ha barnen varannan vecka sen.. Jag längtar bort nu på direkten. Situationen är så jobbig. Jag har redan bearbetat sorgen då vi redan bestämde oss förra året..

Iallafall så känner jag nästan inga här i Göteborg. Vi flyttade hit pga att han fick jobb här och när jag var gravid med andra barnet och då lärde jag inte heller känna nån för jag fick inte gå med i någon föräldragrupp då jag var andragångsmamma. Så det var trist.
    Jag har mest ägnat mig åt familjen kan man säga...
    Men nu har det ju hänt en del..

Jag känner för att träffa nya vänner här i Gbg som man kan ha kul med utan barn men även med barn. Gå ut på krogen med, ta en fika, gå på bio, spela bowling, ja lite diverse roliga saker helt enkelt.

Hör gärna av er om ni är intresserade. Även andra som ser detta meddelande.

• Malvin

Hej vad roligt att tråden får liv igen Ärligt talat har jag inte haft en tanke på den. Det har varit intensiva månader för min del., Strax innan jul, när jag hämtar mig och börjat förstå, fick jag plötsligt ett förstahandkontrakt till en lgh nära mitt jobb och Alvins förskola. Inflytt 1jan. Så sen dess dubbelt boende, försäljning av bostadsrätt, jobb, oro för sonen (som tagit allt bra) flytt.. Och nån date då och då Tiden har bara rusat iväg. Känns som först idag jag kan koppla av. Sista lådan uppackad i helgen som gick, Bostadsrätten såld! Har inte haft tid att tänka på nån avkopplande fritid förrän nu. Jag inser att jag haft sån tur. Det måste va jobbigt att bo kvar tillsammans när det är slut?! Men vi kanske kan ses och ge varandra lite positiv energi/stöd eller bara vara,, ta en fika bio tex. Jag är barnfri nu på fredag till fredag nästa v Mvh/Maria

• tore73

Hoppar in och lånar tråden lite.
    Jag är en singelpappa på heltid med en son i lågstadiet. Har varit ensam några år men pga  vårdnadstvist har mitt eget liv fått vänta tills helt nyligen. Har precis som andra ensamstående föräldrar  med heltidsjobb och barn svårt att få tid att träffa folk överhuvudtaget, än mindre försöka skaffa nya vänner. Jag söker nu nya bekantskaper som man prata livets upp och nedgångar med och är i liknande sitution. Antingen via mejl/chatt eller IRL. Kön har ingen som helst betydelse. Ha dé!

• Snöengla

Hej Maria,
    Jag skickade ett meddelande till dig. Om du har lust kanske man kan ta en fika någon kväll efter arbetstid?
    Du får höra av dig.
    Mvh,
    Lina

• JaneP

Finns det liv i tråden?? Jag är också nybliven singel (efter 12 år). 30 årig tjej med 2 döttrar, 2 och 5 år gamla. Jag bor i GBG och känner precis som ni att man lagt så mkt fokus på familj, jobb etc att ens eget liv på något sätt försvunnit längs vägen. Men jag är redo att hitta tillbaka! Är det någon som är intresserad av att mötas och ha bra diskussioner och umgås både med och utan barn? Skriv gärna här!

Mvh Jane 

Svar på tråden Nybliven singel+förälder i Göteborg söker vänner