• mandelblomma

familjevänlig charter?

Vi är två familjer som ska åka nästa sommar, men som jag nyss lärt mig så bokas en hel del så här tidigt och en del bra hotell är redan slut!
    Barnen är 4 ( de fyller fem 5 där) och en nästan tre åring som våra vänner har.
    Vi vill ha sol, strandnära, dock inte nödvändigtvis på stranden. Barnpool. All inclusive (kan överväga utan).
    Vill inte till Spanien då vi varit där ( våra föräldrar har hus där så det blir mycket av det landet)
    Tror inte vi vill till Turkiet heller.
    Italien, Grekland ( fast jag ska dit i juni och skulle gärna ta ett annat land).
    Så vad säger ni, vad har ni för bra chartertips?

• Svar på tråden familjevänlig charter?
  • Vickan I

Cypern . Varit supernöjda med bla Callisto där.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • mandelblomma
    Vickan I skrev 2012-10-28 08:04:30 följande:
    Cypern . Varit supernöjda med bla Callisto där.
    Det skulle kunna vara ett alternativ. har varit där förut och gillat landet, men det var många år sen. Typ 20 år ;)
    Men det jag minns och hör också är att de ligger högre i pris än andra länder?
  • Vickan I

Ja lite grann kanske, men iom eurons intåg tycker jag inte det är så stor skillnad. 

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • mandelblomma
    Vickan I skrev 2012-10-28 08:09:27 följande:
    Ja lite grann kanske, men iom eurons intåg tycker jag inte det är så stor skillnad. 
    nej du kanske har rätt :)

• Fru Fröken

Jag säger också Cypern, vi har varit jättenöjda med både Vings Sunwing resort Ayia Napa och Callisto Fritidsresor (de ligger ganska nära varandra). Bra strand nära och verkligen barnanpassat. Tar man all inclusive spelar det inte så stor roll att det är lite dyrare i övrigt, man gör inte av med så mycket pengar!
    Det enda som jag har som minus är att det är vääldigt varmt där mitt i sommaren, så det beror på hur värmekänslig man är. 

• agua

Kolla upp Kroatien har hört mycket positivt om det går att resa med al inc genom Apollo!

• VärldensbästaH

Kolla Vings resorter med Lollo och Bernie, går lätt att se på deras hemsida. Vi har åkt all inclusive med dom och varit så nöjda! verkligen bra ordnat för barnfamiljer

• MissNora

Sandy Bay Sunwing resort på Cypern är ett helt fantastiskt ställe. Rekommenderas varmt!

• mape81

"Viken" där både Sandy Bay Sunwing resort & Fritidsresors Callisto ligger är underbar! Långgrund och underbar sand... Så länge som ni tar All inclusive så spelar det inte någon roll, men det kan vara bra att veta att det är nog iaf 2km in till "stan" och resturangutbudet om man vill ha variation...
    Annars är Fig tree bay på cypern oxå fint, mindre och lugnare. Fritidsresor har ett fint Blue village där oxå.

Bahia Feliz på gran canaria är Fritidsresors egna lilla by annars, barnbassängerna har "tak", det är typ 20minuter transfer från flyget och "allt" man behöver finns i området. Tror det är två stora poolområden som hör dit och det är nytt och frächt... 

Beroende på när under sommaren ni tänkt åka så är cypern fruktansvärt varmt både i luften och vattnet. Vi gjorde missen att inte se till att välja hotell där man själv styr AC:n, det betydde att receptionen styrde och det tog drygt 6h innan rummet var nere på 28 grader, då var klockan ca 4 på morgonen... Inte något som funkar med barn...

Bulgarien kan kanske vara ett alternativ oxå, jag har själv inte varit där på några år men stränderna var väldigt fina mina vänner som är där årligen har bara positiva erfarenheter...

Svar på tråden familjevänlig charter?