• lille Birger

Hur reagerar du om du får reda på att du är white trash?

Hur reagerar du om en av dina väninnor berättar att hon och de andra tjejerna i gänget tillsammans kommit fram till att du är white trash?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur reagerar du om du får reda på att du är white trash?
  • Fidelis ad urnam

Jag hade troligtvis inte brytt mig det minsta, en person som slänger sig med sådana termer är inte värd att ödsla min irritation på. 

• Jellybeanbaby
    lille Birger skrev 2012-10-29 13:53:14 följande:
    Vem har störst rumpa i gänget? Drömmer
    Varför är det intressant? Flört
  • lille Birger
    Jellybeanbaby skrev 2012-10-29 15:43:15 följande:
    Varför är det intressant? Flört
    På wikipedia, dit någon länkade, står det ju att övervikt ofta associeras med white trash.
  • Pam
    lille Birger skrev 2012-10-29 15:44:50 följande:
    På wikipedia, dit någon länkade, står det ju att övervikt ofta associeras med white trash.

Å det tycker du är intressant?
    'Keep your head down and your tits up and we'll get through this nice and smooth...
  • lille Birger
    Pam skrev 2012-10-29 16:22:48 följande:

Å det tycker du är intressant?
    Ja!
  • Mandel
    lille Birger skrev 2012-10-29 10:26:52 följande:
    Varför har du inga väninnor? Är du ensam? 
    Har inte samma intressen och samtalsintressen som kvinnor över lag brukar ha. Det är mycket enklare att umgås med män.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • lille Birger
    Mandel skrev 2012-10-29 16:30:37 följande:
    Har inte samma intressen och samtalsintressen som kvinnor över lag brukar ha. Det är mycket enklare att umgås med män.
    Men hur står du ut med de sexistiska strukturerna som råder i mansdominerade kretsar?

Du utvecklas och bekräftas ju inte i en maskulin miljö eftersom du är en kvinna. Det finns också män som verkar för att exkludera dig ur umgängeskretsen på grund av ditt kön. Det finns forskning som visar detta: www.krus.nu/Utbildningar/Podsandning/Bastubad-och-porrklubbsbesok/

• fortsätt paddla

Måste tillägga: det gäng som skulle klassa mig som wt skulle inte ta det ordet i sin mun. Det låter för vulgärt. Dom skulle uttrycka det som "fattigt". Sägs med en blandning av avsmak, medlidande och " tur att jag har det så bra". Mycket viktigt detta. Och jag vet inte vad som är värst?

• Momat

Jag hade nog blivit besviken. Inte på att jag är WT utan på att mina vänner helt plötsligt börjat dela in folk i olika fack. I normala fall umgås jag inte med människor som ser upp till eller ner på folk endast baserat på yttre faktorer.

• Regnig måndag
    fortsätt paddla skrev 2012-10-29 17:38:12 följande:
    Måste tillägga: det gäng som skulle klassa mig som wt skulle inte ta det ordet i sin mun. Det låter för vulgärt. Dom skulle uttrycka det som "fattigt". Sägs med en blandning av avsmak, medlidande och " tur att jag har det så bra". Mycket viktigt detta. Och jag vet inte vad som är värst?
    Jag tycker att din version är värst eftersom de då verkar ha en viss språklig bildning och vet vad de säger.
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Mandel
    lille Birger skrev 2012-10-29 17:32:29 följande:
    Men hur står du ut med de sexistiska strukturerna som råder i mansdominerade kretsar?

Du utvecklas och bekräftas ju inte i en maskulin miljö eftersom du är en kvinna. Det finns också män som verkar för att exkludera dig ur umgängeskretsen på grund av ditt kön. Det finns forskning som visar detta: www.krus.nu/Utbildningar/Podsandning/Bastubad.../

För att jag alltid har varit mer killaktig av mig kanske?
    När jag var liten så skulle tjejer leka med dockor och jag avskydde dockor. Alltså ville jag inte leka med andra tjejer för de skulle bara leka mamma, pappa, barn hela tiden och jag själv hade enbart bilar och Lego.
    Det naturliga blev att leka med killar. Vi sparkade boll, lekte med bilar och sprang omkring i skogen.

Och eftersom jag har mycket skinn på näsan så har jag inga problem med några eventuella sexistiska strukturer utan jag klarar galant av att ge igen med samma mynt och det uppskattas ofta av killarna/männen.
    Jag diskuterar hellre bilar och teknik än hästar och shopping.
    Jag ägnar hellre 4 timmar åt en fabriksvisning än att shoppa på stan. Jag klarar av att handla mat, men att shoppa för övrigt går mig på nerverna.

Jag är för övrigt annars en väldigt "kvinnlig" person. Inte överdrivet nu då, men jag är bra på väldigt mycket typiska kvinnosaker och jag klär mig kvinnligt, sminkar mig, har långa målade naglar, långt ljust lockigt hår osv.
    Men mitt i allt så gör jag en hel del typisk manliga saker med och trivs precis lika bra med det.

Med tjejer så ska det alltid snackas en massa skit, allt ska analyseras, det ska smusslas och trasslas, misstänkas och tro en massa.
    Väldigt få tjejer är raka och ärliga och ifrågasättande. De vänder kappan efter vinden och bryr sig inte ett dugg om att ta reda på hur saker verkligen ligger till.
    Sådan är inte killar/män.

Och bastu kan jag inte bada eftersom jag inte klarar av värmen

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • maximum

Hahaha, hade inte brytt mig för wt finns inte. Det är ju ingen diagnos bara dumt påhitt.
    Så who cares? Liksom
    Då får dom väl tycka det. Jag tänker inte krusa för någon annan! 
    Passar det sig inte med mig så som jag är, ja då kan det lika gärna vara   

• Bumblebeegirl

Men exakt HUR kommer man fram till att någon är white trash??

• PiceaX

Jag hade blivit jätteledsen, gråtit floder över mitt tragiska öde. Det skulle vara oerhört svårt för mig att acceptera att jag tillhörde detta pack av lägre stående varelser. Troligen skulle jag förneka mina väninnors första dom, men om expertutlåtanden visade detsamma hade jag fått gå igenom många år av terapi för att lära mig hitta de överlevnadsstrategier som innebär att inbilla sig själv att man är värd någon liten gnutta respekt trots att man inte är det.

• Dixie

Jag skulle inte bry mig, det säger mer om den som uttalar sig än om mig.....

• lille Birger
    Dixie skrev 2012-10-30 08:21:03 följande:
    Jag skulle inte bry mig, det säger mer om den som uttalar sig än om mig.....
    Hur hade uttalandet påverkat er relation?
  • Soltussen

Jag skulle bli väldigt förvånad och frågat " vad menar du nu"? Sen skulle vi förmodligen skratta tillsammans för vad den än nu skulle baseras på, så skulle det absolut inte vara illa menat och väldigt osannolikt samtalsämne. I gengäld tar jag väldigt sällan illa vid mig och skulle rationalisera om det är något jag ska göra något av eller ( troligare) bara låta det rinna av mig;).

• xexa

För mig är White trash någon med tydligt klasskomplex.
    tex någon som bor i en liten skabbig hyresrätt i en sunkig förort men som handlar märkesväskor och märkeskläder på kredit eller som har en rolex-kopia från marknaden på charterresan för att sedan försöka platsa på Stureplan.

Svar på tråden Hur reagerar du om du får reda på att du är white trash?