Hur reagerar du om du får reda på att du är white trash?
Hur reagerar du om en av dina väninnor berättar att hon och de andra tjejerna i gänget tillsammans kommit fram till att du är white trash?
Hur reagerar du om en av dina väninnor berättar att hon och de andra tjejerna i gänget tillsammans kommit fram till att du är white trash?
Jag hade troligtvis inte brytt mig det minsta, en person som slänger sig med sådana termer är inte värd att ödsla min irritation på.
Måste tillägga: det gäng som skulle klassa mig som wt skulle inte ta det ordet i sin mun. Det låter för vulgärt. Dom skulle uttrycka det som "fattigt". Sägs med en blandning av avsmak, medlidande och " tur att jag har det så bra". Mycket viktigt detta. Och jag vet inte vad som är värst?
Jag hade nog blivit besviken. Inte på att jag är WT utan på att mina vänner helt plötsligt börjat dela in folk i olika fack. I normala fall umgås jag inte med människor som ser upp till eller ner på folk endast baserat på yttre faktorer.
Hahaha, hade inte brytt mig för wt finns inte. Det är ju ingen diagnos bara dumt påhitt.
Så who cares? Liksom
Då får dom väl tycka det. Jag tänker inte krusa för någon annan!
Passar det sig inte med mig så som jag är, ja då kan det lika gärna vara
Men exakt HUR kommer man fram till att någon är white trash??
Jag hade blivit jätteledsen, gråtit floder över mitt tragiska öde. Det skulle vara oerhört svårt för mig att acceptera att jag tillhörde detta pack av lägre stående varelser. Troligen skulle jag förneka mina väninnors första dom, men om expertutlåtanden visade detsamma hade jag fått gå igenom många år av terapi för att lära mig hitta de överlevnadsstrategier som innebär att inbilla sig själv att man är värd någon liten gnutta respekt trots att man inte är det.
Jag skulle inte bry mig, det säger mer om den som uttalar sig än om mig.....
Jag skulle bli väldigt förvånad och frågat " vad menar du nu"? Sen skulle vi förmodligen skratta tillsammans för vad den än nu skulle baseras på, så skulle det absolut inte vara illa menat och väldigt osannolikt samtalsämne. I gengäld tar jag väldigt sällan illa vid mig och skulle rationalisera om det är något jag ska göra något av eller ( troligare) bara låta det rinna av mig;).
För mig är White trash någon med tydligt klasskomplex.
tex någon som bor i en liten skabbig hyresrätt i en sunkig förort men som handlar märkesväskor och märkeskläder på kredit eller som har en rolex-kopia från marknaden på charterresan för att sedan försöka platsa på Stureplan.