Hej! Vi åkte i januari i år och då var vår son 5mån. Flygresan gick bra! Amma vid Start och landning, så hon får mindre lock i öronen. Ni kan ha med Alvedon ifall att hon får jätteont! Vi behövde aldrig använda det. Det surrar ganska mycket på flyget, vilket var sövande. En 6-månaders bebis är enkel att ta hand om. Behöver inte leka etc.
Nackdelen är väl att det är jobbigt att ha bebisen i knät hela resan. Speciellt när båda får in maten och ska äta. Ni får turas om :)
Vi räknade ut ungefär hur många blöjor vi skulle göra av med och tog med hemifrån. Tog inte så mycket plats i väskan. Men det finns att köpa där. Dock tror jag det är ganska dyrt. Vet ej!
Solen är stark, så använd solkräm och svala kläder som täcker. Ev. Parasoll till vagnen som skuggar.
Vi tog med allt hemifrån, som man vanligtvis använder till en bebis. Då slipper man börja leta och handla på en gång när man kommer dit.
Använder hon napp så skulle jag rekommendera att ha en sån där "napphållare" vid flygresan. Vår son spottade ut nappen och den flög ner på golvet hela tiden :) svår att hitta bland flygstolarna.
Ev. ha någon bitleksak på flyget.
Tror det var allt jag kom och tänka på när vi var borta.