Annika i Gbg skrev 2012-10-29 21:32:27 följande:
Nej, jag är helt säker på att det inte är så. Varför ställer du frågan
Men hur kan du vara så säker på det? Själv tycker jag detta är en intressant fråga. Men jag undrar om man kan ställa en sådan fråga i Sverige idag utan att få ett redan färdigt svar. För jag undrar vad svaret hade blivit om man nu verkligen kunde genomföra opartisk undersökning. Jag tror nämligen att du har fel. Men har givetvis inget bevis för detta dvs. att homosexuella män är mer benägna att både kunna ha sex och vilja ha sex än heterosexuella. Jag ställer frågan av ren nyfikenhet och vill inget illa.
För jag har själv läst någonstans att väldig fertila och kåta män ska vara mer benägna att även kunna pröva på att ha sex med sitt eget kön dvs. är mycket mer benägna att kunna acceptera sig som bisexuella än de med låg sexdrift. Så varför skulle detta i alla fall inte kunna stämma på vissa som känner att de är homosexuella. För det lär därinom finnas de som är mer kvinnliga samt manliga i sin personlighet precis som man och kvinna fast man är av samma kön.
Observera att jag inget vet i frågan. Men är lite emot mångas redan färdiga svar i denna fråga när det egentligen inte har gjorts några seriösa undersökningar om detta. Obs. Jag har lärt mig att kunna ha fel!