• Anonym

Är homosexuella kåtare än heterosexuella?

Jag undrar om homosexuella kan vara mer benägna att vilja skaffa en partner än heterosexuella är dvs. mer ivriga att skaffa någon att ha sex med än heterosexuella är?

Att jag undrar beror på att det ju onekligen idag finns väldigt många som väljer att vara ensamma som onekligen påstår att de är heterosexuella. Så jag undrar om detta kan bero på att homosexuella kan vara kåtare än heterosexuella? Jag tänker då främst på bögar dvs. män. Är de kåtare än heterosexuella män?

• Svar på tråden Är homosexuella kåtare än heterosexuella?
  • Annika i Gbg

Nej, jag är helt säker på att det inte är så. Varför ställer du frågan

Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • Anonym (Vet ej)

Vet ej, men hörde nyligen statistik på tv att lesbiska i genomsnitt haft färre sexpartners än heterosexuella och att bögar i snitt haft fler partners än heterosexuella.

• Anonym
    Anonym (Vet ej) skrev 2012-10-29 21:34:41 följande:
    Vet ej, men hörde nyligen statistik på tv att lesbiska i genomsnitt haft färre sexpartners än heterosexuella och att bögar i snitt haft fler partners än heterosexuella.
    Men nu var det frågan om män.
  • Anonym (Vet ej)

Å vad skrev jag då? Jo, att homosexuella män enligt den här statistiken i genomsnitt haft fler sexpartners än heterosexuella...

• Anonym
    Annika i Gbg skrev 2012-10-29 21:32:27 följande:
    Nej, jag är helt säker på att det inte är så. Varför ställer du frågan

Men hur kan du vara så säker på det? Själv tycker jag detta är en intressant fråga. Men jag undrar om man kan ställa en sådan fråga i Sverige idag utan att få ett redan färdigt svar. För jag undrar vad svaret hade blivit om man nu verkligen kunde genomföra opartisk undersökning. Jag tror nämligen att du har fel. Men har givetvis inget bevis för detta dvs. att homosexuella män är mer benägna att både kunna ha sex och vilja ha sex än heterosexuella. Jag ställer frågan av ren nyfikenhet och vill inget illa.

För jag har själv läst någonstans att väldig fertila och kåta män ska vara mer benägna att även kunna pröva på att ha sex med sitt eget kön dvs. är mycket mer benägna att kunna acceptera sig som bisexuella än de med låg sexdrift. Så varför skulle detta i alla fall inte kunna stämma på vissa som känner att de är homosexuella. För det lär därinom finnas de som är mer kvinnliga samt manliga i sin personlighet precis som man och kvinna fast man är av samma kön.

Observera att jag inget vet i frågan. Men är lite emot mångas redan färdiga svar i denna fråga när det egentligen inte har gjorts några seriösa undersökningar om detta. Obs. Jag har lärt mig att kunna ha fel!

• Anonym

vi som är bi då? är vi superkåta då?

• Anonym
    Anonym (Vet ej) skrev 2012-10-29 21:56:17 följande:
    Å vad skrev jag då? Jo, att homosexuella män enligt den här statistiken i genomsnitt haft fler sexpartners än heterosexuella...
    Vad bra! Då har jag ju fått det svaret jag trodde att det skulle vara. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-29 22:10:08 följande:
    vi som är bi då? är vi superkåta då?

Ett så typiskt omoget FL svar!

Beskyll inte mig för något jag bara tagit del utav. För vad är det som säger att det var rätt.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-29 21:31:08 följande:

Jag undrar om homosexuella kan vara mer benägna att vilja skaffa en partner än heterosexuella är dvs. mer ivriga att skaffa någon att ha sex med än heterosexuella är?

Att jag undrar beror på att det ju onekligen idag finns väldigt många som väljer att vara ensamma som onekligen påstår att de är heterosexuella. Så jag undrar om detta kan bero på att homosexuella kan vara kåtare än heterosexuella? Jag tänker då främst på bögar dvs. män. Är de kåtare än heterosexuella män?

Nädå bara bögarna är det, men dom är ju killar så inte så konstigt
  • kivirush

Vad jag vet är det riktigt lätt för en kille att få ligga med en annan kille. Min sambo var nyfiken på hur det var att bli avsugen av en kille då han hade hört att de var grymma på det Så han la upp en annons på bc. Och inom 1 tim hade han 15 svar ifrån killar som kunde komma över samma dag. Homosexuella är kanske inte är kåtare. Men de har väldigt lätt att få ligga.

• Anonym (snuskigt kåt tosing)
    kivirush skrev 2012-10-30 07:43:35 följande:
    Vad jag vet är det riktigt lätt för en kille att få ligga med en annan kille. Min sambo var nyfiken på hur det var att bli avsugen av en kille då han hade hört att de var grymma på det Så han la upp en annons på bc. Och inom 1 tim hade han 15 svar ifrån killar som kunde komma över samma dag. Homosexuella är kanske inte är kåtare. Men de har väldigt lätt att få ligga.

var dom grymma på det? fick du titta på?
Svar på tråden Är homosexuella kåtare än heterosexuella?