• LillaMY84

Bebis på 10 veckor som har svårt att somna! Tips tack!

Min bebis på 10 veckor har väldigt svårt att somna på kvällarna. Hon sover jätte bra på dagen ute i vagnen men framåt kvällen blir hon jätte trött men vägrar somna innan kl 00. Hon kan somna runt 20-21 snåret  men vaknar alltid efter 30-40 min och är då jätte svår att somna om!
    Hon sover  med oss i våran säng då hon också är jätte svår att lägga i från sig och somnar alltid till bröstet, i vagnen eller med mig brevid sig. När hon sedan vaknar på natten för mat är det dock inga problem att få henne att somna om. 
    Hade gärna önskat att hon sov i sin egna säng och somnade runt 20-21 för att sedan vakna efter 3h-4h för mat. 

Någon som har några tips?? Eller är hon helt enkelt för liten än ??

• Svar på tråden Bebis på 10 veckor som har svårt att somna! Tips tack!
  • MammaSandra01

Skulle tro att hon är för liten än. Ta en dag/ natt i taget. Och mys på medans du kan med den lilla ;)

• Kanskedinsyrra

Prova å sätt på vattenkranen, en del mindre barn kan gilla det, lite som ljudet i magen... Grattis till plutt

• mp90

Om hon kan ligga själv i vagnen varför inte testa att hon får sova i vagnen på natten med :)? Är säkert lite mindre o mysigare än i sin säng :)? Bara en tanke!

• Gsson

Hon är så liten än! Min var säkert 5-6 mån när han började göra kväll vid 19, innan dess somnade han sällan före 23.

• Winterfell

Det är en bebis. Vad du önskar och vad som är möjligt är två vitt skilda saker. 
    Gilla läget. För din egen skull. Det är inget fel på bebisen. 

• ModestyBlaze
    mp90 skrev 2012-10-30 07:47:52 följande:
    Om hon kan ligga själv i vagnen varför inte testa att hon får sova i vagnen på natten med :)? Är säkert lite mindre o mysigare än i sin säng :)? Bara en tanke!
    Jag håller med. lägg i vagnen på kvällen när ni sitter och är uppe. Vissa sover hela nätterna i vagnen. Kan vara något.
  • Natulcien

Hon vill väl inte sova för natten kl.21 utan tar bara en lur då. Vår son var likadan i samma ålder. Han sov sitt sista sovpass runt kl.20-21 och sov då ca en halvtimme. Sen la han sig samtidigt som oss och somnade för natten runt kl.23-23.30. Sen sov han gott i 6-7 timmar.
    Men sen blev han successivt trött allt tidigare på kvällarna, så runt 4-5 månader somnade han för natten runt kl.20. Vi bara följde hans rytm och lät honom styra. Funkade finfint. Glad

• LillaMY84
    Winterfell skrev 2012-10-30 19:13:23 följande:
    Det är en bebis. Vad du önskar och vad som är möjligt är två vitt skilda saker. 
    Gilla läget. För din egen skull. Det är inget fel på bebisen. 
    Har aldrig sagt att det är nått fel på min bebis heller.
  • LillaMY84

Tack för alla svar!

Det är inte lätt att vara förälder för första gången, man har ju inte så bra koll på vad som händer i vilken ålder!
    men jag ska ta era råd och helt enkelt låta min lilla skrutta styra och följa hennes rytmGlad Njuter av henne gör jag allt jag bara kanGlad 

• LillaMY84
    Natulcien skrev 2012-10-30 21:08:00 följande:
    Hon vill väl inte sova för natten kl.21 utan tar bara en lur då. Vår son var likadan i samma ålder. Han sov sitt sista sovpass runt kl.20-21 och sov då ca en halvtimme. Sen la han sig samtidigt som oss och somnade för natten runt kl.23-23.30. Sen sov han gott i 6-7 timmar.
    Men sen blev han successivt trött allt tidigare på kvällarna, så runt 4-5 månader somnade han för natten runt kl.20. Vi bara följde hans rytm och lät honom styra. Funkade finfint. Glad
    Låter precis som min lilla! Ska helt klart göra som niGlad...bara låta henne styra precis som vi gjort hittils. Ska sluta lyssna på alla i min närhet som säger: "gör hon inte si eller så än". Jag känner ju själv min bebis bästGlad
  • LillaMY84
    mp90 skrev 2012-10-30 07:47:52 följande:
    Ja den sover hon i  ibland på natten men sover bäst mellan ossGlad 
  • mp90

Blir nog bra de där ska du se:)! Jag sitter o väntar på att min ska vilja komma ut till världen men det verkar som jag får vänta haha!

Klart de inte är lätt med första barnet, allt är nytt och folk har så mkt åsikter redan innan bebis kommit! Därför kan man ju undra varför vissa är otrevliga här när man bara behöver råd!

Lycka till :)!

• Natulcien
    LillaMY84 skrev 2012-10-31 11:22:48 följande:
    Låter precis som min lilla! Ska helt klart göra som niGlad...bara låta henne styra precis som vi gjort hittils. Ska sluta lyssna på alla i min närhet som säger: "gör hon inte si eller så än". Jag känner ju själv min bebis bästGlad
    Klart du känner henne bäst! Glad
    Och folk vill gärna tycka en hel massa och ge en massa "råd". Men det är bara att slå dövörat till i de flesta fall. Alla barn är olika, och det som funkade bäst för den ena funkar inte alls för den andra.
    Min svärmor är en underbar människa, men hennes "goda råd" om barnuppfostran är helt hårresande...så henne slutade jag lyssna på redan när sonen var 1,5 månad... Flört
Svar på tråden Bebis på 10 veckor som har svårt att somna! Tips tack!