Tips mottages! Hur kan jag amma mer sällan på natten??
Jag har en son på tre månader. Redan från början kunde han inte vara lugn om han inte fick ligga hos mig och amma JÄMT. Då tänkte jag bara att det skulle gå över efter några veckor, men han äter fortfarande jätteofta.
Vid läggdags får han äta tills han absolut inte vill ha mer. Sedan lägger jag honom i sin säng. Redan efter 1 timme brukar han vakna för att äta igen. Hela kvällarna spenderas med att mata. Han kan verkligen inte somna igen om han inte får mat. Under natten äter han ca varannan timme.
Har försökt att sambon tar honom när han vaknar, men det funkar inte. Jag klarar verkligen inte av att höra honom skrika vilket leder till att jag låter honom få sin vilja igenom... Min sambo tycker att vi ska lära honom att det är vi som bestämmer när han ska äta nattetid, men jag vägrar tro att det kan funka med så små barn. Amning är väl inte bara mat utan också trygghet?
Finns det något sätt att få honom att kunna somna om utan att äta utan att det för den sakens skull ska betyda att han skriker tills han inte orkar mer??? :(