• Arwen77

Någon som opererat in bröstimplantat?

Jag funderar skarpt på att lägga in implantat nu efter att han ammat och mina bröst bara blivit skinnlappar!! Jag har svårt att acceptera att jag inte ser ut som förut...känner mig ful helt enkelt. Någon som gjort operationen? Hur gick det och blev ni nöjda?

• Svar på tråden Någon som opererat in bröstimplantat?
  • olinjon

Hej!
    Jag har gjort och är supernöjd, lade innanför bröstmuskeln men det kan du troligtvis inte eftersom dina bröst nog är för stora för det.
    Jag gjorde min operation i Oslo faktiskt - bra mycket billigare och en mycket bra läk.

Så om du inte är nöjd så tycker jag absolut att du ska göra det, finns inget att tveka på.

Är nu gravid och väntar 2 så det ska bli spännande å se hur de ser ut efter amning osv... :)

• Arwen77

jaha, kul att du blev nöjd! var anledningen också att dom blivit slappa efter amning eller? tog läkningen lång tid?

• strawberri

jag gjorde min bröstförstoring 2007 och efter graviditeten blev dom inte som jag vill så ja ska göra om mina när jag är klar med barnafödandet, vill nog ha 1 till iaf :) så tt tips är att vänta till man inte vill ha fler barn bmen känner du att du inte vill ha fler så är de bara att "köra på"  :) blev suernöjd med mina (innan min son kom då) :)

• julesrules
    tänkte tipsa dig om www.plastikoperationer.net där kan man hitta information om kosmetiska
    ingepp och behandligar. finns även ett klinikregister som hjälper en att hitta kliniker runtom i sverige.

man kan oxå skriva på forumet o sen ställa frågor till "experten", olika kirurger osv svarar på ens frågor,
    fick mkt hjälp inför min bröstoperation.

tycker det är superviktigt att man gör sin research innan man bestämmer sig hehe
  • Hysterika

Jag hade c-kupa "av skinn" innan ja opererade mig på kosmetisk kirurgi 2007 bakom muskeln.. Gjorde både lyft + inlägg 450g.
    Det bästa ja nånsin gjort! Ska göra nytt lyft när ja fått ett till barn

• strawberri

Hysterika: hur gick lyftet till? Jag ska också göra lyft +byta ut implantaten om några år.

• Hysterika

Ankarlyft! Runt bröstvårtan ner o under bröstet! Gjorde satans ont, som att bli påkörd av ett tåg, helt ärligt men klart värt de spydde som fan den dagen o dagen efter pga narkosen

• strawberri

Hysterika: ok förstår det! Jag la in mina via armhålorna o det kändes också! Men helt klart värt set! Syns dina ärr mycket?

• Arwen77

Ska på konsultation på Akademikliniken nästa vecka får se vad dom säger! nervööööst!

• strawberri

Hysterika: har du känseln kvar i bröstvårtorna?
    Spännande med konsultation! Lycka till!

• Arwen77

har varit på konsultation nu his sjuksköterska, och blev så besviiiken, för hon sa att jag har alldeles för mycket häng för inplantat och måste iaf göra ett lyft oxå, känns väldigt snopet, för jag upplever inte att dom hänger sååå mycket! Har C-kupa, och visst hänger dom lite men det är mest att jag vill fylla ut dom! Nu vet jag inte hur jag ska göra:-/

• Hysterika

Har man lite häng kan man lägga framför muskeln.. Har du mycke så behövs lyft.. Gå på konsultation nån annanstans oxå

Svar på tråden Någon som opererat in bröstimplantat?