• z86a

gravid v 18, Rul på måndag ! OROLIG

HEJ
    Anledningen till att jag är orolig är att jag har ingen fin rund mage, som det borde vara nu, har läst massa trådar på internet att det skulle kunna vara normalt att alla är olika.
    men tänk om något är fel ? vad skulle kunna vara fel ?
    den är ju inte så stor ännu.

förstår att oro är en del i allting som har med detta och göra !
    men går inte att sluta tänka på deT!

hjälp mig! 

• Svar på tråden gravid v 18, Rul på måndag ! OROLIG
  • Mariohn

Har du ingen barnmorska att gå till? Då kan du ju lyssna på hjärtljud? Varför skulle du ha en rund stor mage redan? Så stor är inte bebisen. 

• Brommafru

Jag hade ingen stor rund mage i vecka 18, definitivt inte. Och då väntar jag ändå mitt andra barn..

Det är oerhört olika hur gravidmagar ser ut!

♡ Mamma till sessan E (dec 2009) och Bäbis i magen (BF 1:a feb 2013) ♡
  • z86a
    Mariohn skrev 2012-10-31 11:02:31 följande:
    Har du ingen barnmorska att gå till? Då kan du ju lyssna på hjärtljud? Varför skulle du ha en rund stor mage redan? Så stor är inte bebisen. 
    jag fick lyssna på hjärtat i v 14 ungefär tror jag det var. Men oro känslan ligger där iaf  ! 
    Jag jämnför mig så mycket med andra , vilket är dumt ! Men kan inte låta bli! 
  • Flickan och kråkan

Fin rund mage i v.18 ?

Jag har varit i v.18 med två barn och någon rund mage hade jag ingen av gångerna. Vad menar du med "fin rund mage"? Jag har bara - med lite välvilja - kunnat ana en tendens till mage så tidigt. Rund mage har kommit bra många veckor senare.

• tippen85

jag hade ingen bebismage alls i vecka 18 med första barnet. mer än fläskmage, såg ut som jag ätit massa bullar bara å d hängde över byxliningen typ. bebismagen kom först efter vecka 21. 
    jag va som du orolig att något skulle va fel, men d va d inte!!!!  

• z86a
    Brommafru skrev 2012-10-31 11:06:26 följande:
    Jag hade ingen stor rund mage i vecka 18, definitivt inte. Och då väntar jag ändå mitt andra barn..

Det är oerhört olika hur gravidmagar ser ut!
    jo får höra det.
    MEN ifall man klämmer på sin mage, borde det var hårt någonstans. nu ska jag nämna att jag var inte platt innan jag har övervikt på magen som ligger i vägen! kanske 10 kg övervikt.
    sen har man väl ingen aning om hur livmodern ligger 
  • Mariohn
    z86a skrev 2012-10-31 11:07:10 följande:
    jag fick lyssna på hjärtat i v 14 ungefär tror jag det var. Men oro känslan ligger där iaf  ! 
    Jag jämnför mig så mycket med andra , vilket är dumt ! Men kan inte låta bli! 
    Ring och fråga om du kan få komma och lyssna igen? Det brukar man bli lite lugnare av. Där jag bor får man lyssna hur ofta man vill. Det är bara att ringa. Men babymagen är verkligen inget att oroa sig för. Med första barnet fick jag lite mage i v 25. Och jag är liten och nätt
  • Mariohn
    z86a skrev 2012-10-31 11:10:26 följande:
    jo får höra det.
    MEN ifall man klämmer på sin mage, borde det var hårt någonstans. nu ska jag nämna att jag var inte platt innan jag har övervikt på magen som ligger i vägen! kanske 10 kg övervikt.
    Livmodern borde du ju känna nu...Den ska vara under naveln. Du har alltså ingen kontakt alls med en barnmorska? Du måste ju ha undrat ett tag nu? 
  • z86a
    Flickan och kråkan skrev 2012-10-31 11:07:59 följande:
    Fin rund mage i v.18 ?

Jag har varit i v.18 med två barn och någon rund mage hade jag ingen av gångerna. Vad menar du med "fin rund mage"? Jag har bara - med lite välvilja - kunnat ana en tendens till mage så tidigt. Rund mage har kommit bra många veckor senare.
    ja du ... att den kanske iaf hintar på att det är en bebis där inne, men det känns bara som fläsk. 
    ni anar inte jag går o klämmer o trycker dagligen och hoppas på att det ska bli hårdare eller NÅTT!

kommer bli galen innan måndag 
  • z86a
    tippen85 skrev 2012-10-31 11:08:17 följande:
    jag hade ingen bebismage alls i vecka 18 med första barnet. mer än fläskmage, såg ut som jag ätit massa bullar bara å d hängde över byxliningen typ. bebismagen kom först efter vecka 21. 
    jag va som du orolig att något skulle va fel, men d va d inte!!!!  
    din förklaring låter precis som min! känner mig bara TJOCK!
    som om jag borde äta mindre, men samtidigt äter jag lika mycket som förrut 
  • z86a
    Mariohn skrev 2012-10-31 11:13:04 följande:
    Livmodern borde du ju känna nu...Den ska vara under naveln. Du har alltså ingen kontakt alls med en barnmorska? Du måste ju ha undrat ett tag nu? 
    kontakt har jag en, men har inte ringt och frågat direkt om något på det sättet. hade så bra värden. hjärtat var jätte fint förra gången, och vill inte ringa ner någon som säkert har viktigare saker för sig ... :S
  • tippen85
    z86a skrev 2012-10-31 11:10:26 följande:
    jo får höra det.

min mage var inte hård nånstans i vecka 18. jag kunde heller inte urskilja någon livmoder, eller något annat när jag klämde på magen. kände mig bara svullen å ibland lite öm...
    Jag kan tillägga att jag va underviktig när jag blev me barn första gången och jag trodde att på mig om nån borde d synas å kännas tidigt, men icke!!!  
  • Mariohn
    z86a skrev 2012-10-31 11:17:34 följande:
    kontakt har jag en, men har inte ringt och frågat direkt om något på det sättet. hade så bra värden. hjärtat var jätte fint förra gången, och vill inte ringa ner någon som säkert har viktigare saker för sig ... :S
    De lär inte ha viktigare saker att göra på sitt jobb än att göra sitt jobb. 
  • z86a
    Mariohn skrev 2012-10-31 11:18:21 följande:
    De lär inte ha viktigare saker att göra på sitt jobb än att göra sitt jobb. 
    nej. har ju ändå RUL på måndag så väntar iaf dit tror jag ... kommer nog inte bli mindre orolig iaf . =)
  • ceasar90

Jag hade heller ingen mage runt den veckan. Tror den kom runt v23-24 sen sa de bara poff!!!
    Och jag kunde inte heller känna livmoder eller nåt hårt så det är ingen fara :)

• Pomidor

Jag är gravid i v18+2, så jag vet EXAKT hur det känns, jag var ju sjukt orolig eftersom jag hade inte känt några rörelser än, men jag hade RUL för 2 dagar sen och allt visades vara som det skulle :)
    Jag tror inte du behöver oroa dig ett dugg, helt ärligt :)
    Men jag känner igen den oron, det är så svårt att ha barnet med sig(eller i sig rättare sagt) hela tiden men inte kunna kolla om något är fel, så jag vet precis hur det känns. 

• z86a
    Pomidor skrev 2012-10-31 11:34:00 följande:
    Jag är gravid i v18+2, så jag vet EXAKT hur det känns, jag var ju sjukt orolig eftersom jag hade inte känt några rörelser än, men jag hade RUL för 2 dagar sen och allt visades vara som det skulle :)
    Jag tror inte du behöver oroa dig ett dugg, helt ärligt :)
    Men jag känner igen den oron, det är så svårt att ha barnet med sig(eller i sig rättare sagt) hela tiden men inte kunna kolla om något är fel, så jag vet precis hur det känns. 
    oh vad jag hoppas på att få skriva det där på måndag EM... bara väntan kan göra mig mer galen!
  • Vacker

Jag är gravid i vecka 29 och min mage har precis börjat runda till sig, men fortfarande inte helt runt och spänd. Alla är vi olika!

Svar på tråden gravid v 18, Rul på måndag ! OROLIG