• Ddg78

Är du en pappa som kämpar?

Precis som rubriken lyder så vill jag ha kontakt med pappor som kämpar för sina barn.
    Det kan vara skönt att få prata av sig med någon som är i samma situation.
    Ge varandra tips och råd, det är många bitar som är viktiga att tänka på i en vårdnadstvist.

Gå även med i min grupp på facebook och släng gärna in en rad där, eller ett privat meddelande.
    Vi pappor som kämpar för våra barn

Jag VET att jag inte är ensam där ute!

• Svar på tråden Är du en pappa som kämpar?
  • Anonym

Tyvärr är jag en av många pappor som inte får se mitt barn, förutom när det passar mamman vilket har varit 5gånger det här året. Att ha gemensam vårdnad betyder ingenting i dagens sverige.

Tycker om din pappa sida på Facebook

• Anonym (Arg pappa)

Att ni inte spelar efter kärringarnas regler?

Jag är själv mitt i en vårdnadstvist, och ärligt talat så har jag nog aldrig känt mig så säker i min sak som nu.
    Den där otroligt skumma känslan att veta att man kommer få rätt!

Jag har vetat om att "mamman" till min son ska undanhålla honom som hon gör nu, och har även planerat för detta.

Än så länge har hon otroliga alkoholproblem, främjar ej umgänge med vare sig mig, eller resten av min familj som han är van vid.
    Lögnerna kan motbevisas (det ska vara tvärtom, men för att vara säker så är det alltid bra att ha sånt!)

Och mycket mer därtill egentligen!
    Visst är saknaden stor, men tack vare en ny lag som trädde i kraft nu den 1a januari så kommer hon att falla som det ruttna träd hon är!

Jag läser många snyfthistorier från pappor, dagligen.
    Kom igen nu liksom! Dokumentera allting dåligt med mamman även om förhållandet är bra!

Kvinnor är annorlunda, och tyvärr är väldigt många inte osjälviska nog att tänka på barnets bästa, vilket är att ha båda föräldrarna! Den inställningen ska man alltid ha! (Ytterst viktigt)

Sen när barnet kommer hem, begär att hon ska skriva under för att få ut ett pass åt barnet så att ni kan åka på en semester till, låt oss säga, spanien! Gör hon inte detta, stäm på ensam vårdnad och vinn!

Tvister är fulspel som gäller! ALLTID! Detta gäller även kvinnor såklart, finns män som är minst lika dåliga också! Så det är inget som enbart kvinnor gör, men som sagt, kvinnor är annorlunda....oftast.

• Anonym
    Anonym (Arg pappa) skrev 2013-01-04 01:33:43 följande:
    Att ni inte spelar efter kärringarnas regler?

Jag är själv mitt i en vårdnadstvist, och ärligt talat så har jag nog aldrig känt mig så säker i min sak som nu.
    Den där otroligt skumma känslan att veta att man kommer få rätt!

Jag har vetat om att "mamman" till min son ska undanhålla honom som hon gör nu, och har även planerat för detta.

Än så länge har hon otroliga alkoholproblem, främjar ej umgänge med vare sig mig, eller resten av min familj som han är van vid.
    Lögnerna kan motbevisas (det ska vara tvärtom, men för att vara säker så är det alltid bra att ha sånt!)

Och mycket mer därtill egentligen!
    Visst är saknaden stor, men tack vare en ny lag som trädde i kraft nu den 1a januari så kommer hon att falla som det ruttna träd hon är!

Jag läser många snyfthistorier från pappor, dagligen.
    Kom igen nu liksom! Dokumentera allting dåligt med mamman även om förhållandet är bra!

Kvinnor är annorlunda, och tyvärr är väldigt många inte osjälviska nog att tänka på barnets bästa, vilket är att ha båda föräldrarna! Den inställningen ska man alltid ha! (Ytterst viktigt)

Sen när barnet kommer hem, begär att hon ska skriva under för att få ut ett pass åt barnet så att ni kan åka på en semester till, låt oss säga, spanien! Gör hon inte detta, stäm på ensam vårdnad och vinn!

Tvister är fulspel som gäller! ALLTID! Detta gäller även kvinnor såklart, finns män som är minst lika dåliga också! Så det är inget som enbart kvinnor gör, men som sagt, kvinnor är annorlunda....oftast.
    Vad är det för ny lag du skriver om?

Nekat pass KAN ge enskild vårdnad men väldigt sällan.
  • Anonym (Frågande)

Du skriver om en ny lag, vill du vara så vänlig att delge för oss andra vad detta är för lag och vad den innebär specifikt??

Svar på tråden Är du en pappa som kämpar?