Vad tror ni familjerätten skulle säja?
Ska försöka fatta mig kort.. min fråga är altså om man är två föräldrar som har gemensam vårdnad av barnen, varpå barnen är tänkt att bo lika mycket hos båda. Men det inte är så pga. jag (mamman) inte orkar fullt ut, särskilt inte vissa perioder pga svåra depresioner, som gör att jag blir helt orkeslös och knappt kan gå upp ur sängen, inte alls vissa dagar.
Så är det nu, och särskilt svårt är det att ha båda barnen samtidigt, som det är nu har jag sagt ifrån till det, då ett av barnen får kraftiga utbrott och river huset, kastar mat, slår syskonet, lyder inget man säjer till om, varvat med att hon är snäll och go då när hon är själv här. Men hon är bara hanterbar när inte syskonet är här, därimot så har jag(barnen) en kontaktperson som vi gör saker med ca 1 gång i veckan, det är för att barnen ska få ett större nätvärk då verken jag eller pappan har några släktingar.
Jag har altså barnen minst, och bara ett i taget just nu. Jag träffar barnen ca. varannan till var tredje dag. Men min fråga är nu när situationen ser ut så här kan jag kräva att pappan ska göra en psykologisk utredning, tester å så hos familjerätten? för jag har börjat känna en oro för hur barnen har det hos honom, eller jag tror helt ärligt att dom har det bra nu, men så har jag läst papper från socialtjänsten vad han har varit med om i sin barndom, och vad han har gjort som ledde till att han blev inlåst i flera år, detta har jag och pappan pratat om och han säjer själv att han vill glömma det och inte prata om det han varit med om och själv gjort, så därför öppnade han sig aldrig för psykologerna när han var tvångsomhändertagen. Detta var ungefär 10år sen som han kom ut ur tvångsomhändertagandet, och under den tiden vi var tillsammans så hände det att han var våldsam och skrämdes, det har jag bevis för.
Vad tror ni familjerätten skulle säja om jag berättade det här för dom?