• Boarder

Arganolja - nya vägen till strålande hud och hår! nån med tips på bästa oljan?

Har efter tips börjat använda arganolja till hud och hår, det bästa jag någonsin gjort!
    Nån mer som använder den och har tips och råd om knep och olika märken?? Skulle vara jätteintressant! Själv kör jag Weatherclouds till håret, och crearome, som är 100% ren arganolja, till ansikte/hud.
    Tips mottages gärna om andra naturliga mirakelkrämer och oljor! :)

• Svar på tråden Arganolja - nya vägen till strålande hud och hår! nån med tips på bästa oljan?
  • Ekosnygg

Man pratar ofta om att om den luktar så är det från en dålig pressning, vi har fått många oljor genom leverantörer där vissa oljor luktat illa medans andra är luktfria. Man känner också på kvalitén om det är en bra olja eller inte. Ofta är det bra pm de har en certifiering, då vet man oftast att det är en bra olja typ som bio,ecocert, usda organic m.m Att den är ekologisk är nog det bästa som du säger.

• sidanär

arganoljan SKA dofta något nötigt, dock inte överdrivet mkt. Gör oljan det så innebär det oftast att man har fuskat och "återanvänt" de nötter som getterna ätit, de som kommit ut bakvägen dvs. Oljan ska inte vara grumlig, den ska ha en gyllene gulaktig färg och givetvis inte fast eller fet. Den ska snabbt tränga in i huden. Köper min från www.loelle.se Den är grymt prisvärd! Jag kan tänka mig, gällande doften, att en olja som stinker nöt är gjord på dåliga arganfrön eller återanvända sådana. En olja som är doftfri däremot, bör således då ha överarbetats, eller snarare tillverkats genom flertalet pressningar, då känns det som om de näringsrika i oljan, vitaminerna och allt sjossan, försvunnit.

• moloze
    Jag har provat det också bra arganolja är en av de bästa arganolja på marknaden nu. 
    Jag rekommenderar det för någon vill prova Gold olja arganolja går för kiod argan
  • Fjärilslarv
    SandraP81 skrev 2013-08-29 21:03:22 följande:

Hur använder man arganoljan i håret? Blir det inte flottigt eller tvättar man håret efteråt?

Det beror ju på om man gör en oljeinoackning eller har det som hårolja. Det sistnämnda är ju enbart en mycket liten mängd, typ som en enkona. Jag gör egen hårolja, dock v raps- och olivolja kryddad med rosmarin. Mycket billigare.
  • caulsen

Svenska white one har också en egen arganolja som verkar fått många bra recensioner, den är inte så dyr heller! 

• Sandra andersson

Jag använder den ofta, har fått jättefint hår och min hårbotten som brukar vara irriterad mår mycket bättre nu. Värm en liten skål i micron en kort stund och kamma in oljan i håret. Lägg lite plast runt och sov med inpackingen på, blir hur bra som helst!
    Läs mer här

• Sofia Ek

Tycker om Morroccanoil serien.Vet inte om den är ekologiskt eller inte men fy fan den funkar perfekt för håret.

• marjasvensson

Visst är det fantastiskt vad arganolja gör för håret, huden, naglarna, nagelbanden och fötter. Använder enbart arganolja för allt. Jag smörjer dagligen min hud med oljan, från topp till tå. Det fantastiska är att man inte behöver mycket. En arm behöver cirka 3 droppar. Jag får så lena armar av arganoljan. I håret använder jag enbart för att slippa trassligheter, kluvna hårtoppar och det stärker mitt hår på djupet. Förr hade jag spruckna nagelband men inte nu längre. Smörjer in mina fötter varje kväll och dom blir mjuka och lena. När det gäller arganolja så har jag testat flera och kommit fram till att den som passar mig bäst av alla är Kiod Arganolja. Den är luktfri och kladd fri. Den finns på flera ställen på nätet att handla. Det finns en bra blogg om tips på arganolja.org . Har testat ett av deras tips hur man kan stärka sina naglar. Mina naglar har alltid vart sköra. Man skall ta en liten djup skål och pressa ner saften av en halv citron och lägga i lika mycket arganolja och doppa naglarna i det....

• gingerF

Har aldrig testat arganolja men är lite sugen på det! Får köpa hem det snart

Just nu är honung min favorit, använder det till hår och ansikte och tycker det funkar skitbra!

Äppelcidervinäger och bikarbonat gillar jag också

• Myra85

Jag använder min arganolja från www.zagora.se utan tvekan den bästa arganolja jag någonting har haft. Jag har rest till Marocko minst 10 gånger och köpt arganolja därifrån men många fuskar med kvalitén. Zagora har marknadens bästa den har två certifikat på att den är ekologiskt de använder en mörk glasflaska som håller oljan svalt och mörkt för att inte tapp kvalitén. Värt att test.

• CinnamonGirl

Jag kör med arganolja från Loelle, 100% ekologisk arganolja. 100 ml kostar 199 kr hos Bodystore.

Jag använder till både hår-, hud och ansiktsvård:
    * Har i lite i min vanliga duschcreme, huden blir len och mjuk efteråt och jag slipper kladda med lotion.
    * Har i outspädd i håret efter tvätt - tar ett par droppar i handflatorna och drar genom håret.
    * Smörjer in huden med det på kvällarna när jag är extra torr - jätteskönt nu när det börjar bli kallt!

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Julklappen2018

Fick en så fin julklapp av min svärmor. Har använt den sedan igår, både för håret och huden. Redan efter två användningar så kan jag säga. Har aldrig haft bättre hår. Den här arganoljan är underbar. Vill dela med mig till alla. Den heter Kiod Arganolja. Googlade för att se vart den finns att köpa, hos hudroller.se  Värt pengarna. Ser nu att den kostar bara 199kr.

Svar på tråden Arganolja - nya vägen till strålande hud och hår! nån med tips på bästa oljan?