• Sonali

antalya i dec, borde man åka.

Hej, jag och min man och vår dotter på 1.5 år tänkte åka till antalya i mitten av dec 2012. har nån varit där då? hur var vädret? kunde man bada? vad ska man ta med sig för kläder? tacksam för snabba svar. jag kommer vara gravid i vecka 32, finns det nåt spec jag behöver tänka på? har nån rest med erbjudande från groupon?

• Svar på tråden antalya i dec, borde man åka.
  • hysteria

I dec är det väl 11-15 grader och kan vara redigt tråkigt väder. Bada kan du nog glömma, Turkiet har ju ingen direkt vintersäsong och troligtvis är det rätt tråkigt i december för en turist.

• ymmmi

Kan inte bada i december. Kan vara mycket regn och åska. Ni kan behöva varma kläder då det kan bli riktigt kallt ute på kvällarna. För att bara åka till Turkiet på semester så ska ni åka på vår/ höst sommar och inte vinter. Om det är sol/ bad ni är ute efter åk någon annanstans.

• ymmmi

Alla restauranger är inte heller öppna på vintern. Utan det är mycket som stänger. Nu ska ni ju ändå till en större stad. Men jag skulle satsa på att åka någon annan stans om ni vill ha sol och bad och varmt

• Gravid till sommaren

Oavsett vart ni åker så var noga med att kolla vilket flygbolag det är och deras bestämmelser för att flyga sent i graviditeten. Reglerna varierar ganska mycket mellan olika bolag...

Svar på tråden antalya i dec, borde man åka.