• Anonym

Ni som är gay/bi - hur vet ni att någon annan är det?

Ursäkta en dum fråga Skäms men jag fattar aldrig att någon är gay/bi. Min syster påstår att hon har en "gaydar" och det visar sig att hon alltid har rätt. Jag kan ju se om någon lever upp till stereotypen men det betyder ju inte alltid att det är så. Jag har misstagit mig åt andra hållet också.

För min del spelar det verkligen ingen roll men jag undrar hur ni som är bi/gay vet vem ni kan flörta med. Det finns ju folk som har fördomar och skruvad syn på homosexualitet så jag undrar om man är rädd för att chansa ibland eller bara vet man? Har ni misstagit er någon gång? Vad hände?

Hoppas ingen tar illa upp, jag bara undrar av ren nyfikenhet. Glad

• Svar på tråden Ni som är gay/bi - hur vet ni att någon annan är det?
  • lykantrophona

Jag har ingen vidare gaydar. Jag gör det enkelt för mig: jag frågar. Jag antar inte att folk är varken hetero eller något annat innan dess. ;)

• sina

Oftast märker man det om man börjar flirta. Är tjejen intresserad så flirtar hon tillbaka. Är hon inte intresserad så spelar det ju ingen roll om det är för att jag är tjej eller för att jag är jag.

• Klotjohan

Det finns så många metrosexuella män nu så man vet knappt vem som är bögFörvånad Nä jag har nog halvkass gaydar men de mest uppenbara ser man på 1km avstånd. 

• weekendgirl

Det vet man inte, man frågar. Jag har heller ingen gaydar över huvud taget typ.. utom att gå på stereotypa utseenden/typiska detaljer etc.

Eller så tester man att flirta, som fröken på Mårbacka skriver. Det är väl lämpligast när det gäller ragg-objekt, men är man mer kompis-inriktad så är det ju bara att fråga. Om man nu måste veta.

• Anonym (lesbisk)

haha, det är väldigt svårt att veta. Men om jag är på ett flathak/klubb/fest så brukar det inte vara så svårt att veta. Sen är jag inte så hemlig med min läggning så då vet ju den andra det iaf tror dock inte att det syns på mig, är rätt så tjejig...

• Anonym (Feeling)

Min gaydar är utmärkt men så är jag en "highly sensitive person" med och är kreativt lagd så jag är överhuvudtaget lagd för att vara en som observerar andra människor, deras känslor och samspel.
    Saken är att jag aldrig flirtar med någon som inte är med på det. Jag ser direkt när jag hälsar på nån om de är intresserade eller inte. Eller så märker jag om nåt börjar hända i kemin mellan oss.
    Med andra ord är jag inte som en rätt typisk heterotjej/kille som bara kör på, har sett så många som bara manglat på på fester osv; killar som tex raggat på mig helt utan känsla för om det är ok eller inte. Eller tjejer som rätt vulgärt har stött på killar (och på mig!) genom att trycka upp brösten och komma med sexuella anspelningar.
    Skulle jag göra så hej vilt skulle säkert ett antal tjejer bli förbannade oavsett om de var hetero, bi eller homosexuella.
    Det som händer är att jag i första ögonkontakten ser om jag får nån signal av ifall den ANDRA tjejen läser av mig. Det är dock inte heller en signal att börja ragga utan jag brukar helt enkelt känna av kemin mellan oss. Oftast är det båda som tar första stegen tillsammans, jag kör aldrig över nån och försöker "ragga upp" dom.
    Jag har flirtat rätt mycket med vissa men då har jag verkligen märkt att det är ok på deras kroppsspråk, ansiktsuttryck osv.

:p Vet inte om du förstår vad jag menar ts..

Svar på tråden Ni som är gay/bi - hur vet ni att någon annan är det?