• Opappan

Olyckor i matbutik

Tänk att du går bland avdelningen med sylt och råkar stöta till en burk så den åker i golvet och går sönder så att massa sylt hamnar på golvet. Men ingen ser eller hör detta.
    Skulle du snällt gå och säga till nån som jobbar i i butiken om olyckan. Eller skulle du snabbt men försiktigt gå därifrån och låtsas som att det inte var du? Eller hur skulle du ha agerat?

Butiken skulle nog inte anmäla det även om de nu har bandat händelsen med bevakningskamera. Har sett detta många gånger men tror aldrig att nån blir anmäld för det faktiskt.

Men det är rätt tråkigt om man kommer och ska ta nått i en avdelning och det ligger honung utsmetad över hela golvet. Ingen som passerar där säger ju till att det ligger mat på golvet, utan bara klampar rakt över det med kundvagn o allt och smetar ut det ännu mer

• Svar på tråden Olyckor i matbutik
  • Lilith Inanna

Jag skulle leta upp någon som jobbar där o säga till, det brukar jag göra även om jag hittar något som någon annan gjort sönder, fast i det senare exemplet gör jag det inte om jag är stressad och på dåligt humör.

• The Doctor
    vinmonster skrev 2012-11-02 00:24:32 följande:
    jag skulle utan tvekan leta upp personal och berätta om olyckan. shit happens.
    Samma här.
  • elyse
    Självklart söka upp en personal!
  • crimson

Jag har jobbat i butik i 11 år och det händer några ggr i veckan att saker går sönder. ALDRIG att vi skulle be kunden betala för varan. Däremot blir jag rätt sur om film försöker smita utan att säga till. Det värsta att torka upp är när folk kräks i butiken, blä!

• Lilia

För något år sedan satt jag barnvakt till en ettåring och jag tittade bort två sekunder, på den tiden hann hon ta upp ett glas och slänga i golvet. Jag berättade såklart för personalen direkt och erbjöd mig att betala, men det behövde jag inte.

• Opappan
    Lilia skrev 2012-11-02 15:53:52 följande:
    För något år sedan satt jag barnvakt till en ettåring och jag tittade bort två sekunder, på den tiden hann hon ta upp ett glas och slänga i golvet. Jag berättade såklart för personalen direkt och erbjöd mig att betala, men det behövde jag inte.
    Plus Typiskt barn:)
    crimson skrev 2012-11-02 15:47:46 följande:
    Jag har jobbat i butik i 11 år och det händer några ggr i veckan att saker går sönder. ALDRIG att vi skulle be kunden betala för varan. Däremot blir jag rätt sur om film försöker smita utan att säga till. Det värsta att torka upp är när folk kräks i butiken, blä!
    Händer det ofta att folk spyr i er butik? :) Det lät inte vara trevligt att behöva vara den som får torka upp det hehe

• taquine

Usch vad äckligt , kommer mig att tänka på damen i Danmark som blev akut bajsnödig i affären och satte sig på huk och släppte en hög drog upp byxorna och gick vidare...Kräks
  • Prissan

Har tappat saker några gånger och erkänt. Har inte varit några problem utan personalen har bara sagt att det inte är nån fara och att de tar hand om det.

• Eisa

Haha fan vad sjukt att kräkas i en matbutik.
  • LängtansBlåaBlomma
    Winterfell skrev 2012-11-02 07:26:44 följande:
    Det har hänt mig, och jag har sagt till personalen. 

Får de ens ta betalt för varor som går sönder inne i butiken? 
    Får du ta betalt för en sak som går sönder inne  í ditt hem? Vad är skillnaden?
  • crimson

Att folk spyr i butiken händer väl iaf 1-2 ggr per år. Nu sist var det rätt läskigt för det var en tonårstjej som gick och sög på nån stor rund godis som hon satte i halsen. En kollega kom rusandes till mig och sa att en kund håller på att kvävs. När jag kom dit stod hon och mamman och liksom grävde i halsen och hon kräktes och kräktes, tillslut kom godiset upp. Asläskigt.

• Mandel

Jag skulle självklart säga till och även erbjuda mig att betala.
    Man ska göra rätt för sig!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Opappan
    crimson skrev 2012-11-04 09:39:06 följande:
    Att folk spyr i butiken händer väl iaf 1-2 ggr per år. Nu sist var det rätt läskigt för det var en tonårstjej som gick och sög på nån stor rund godis som hon satte i halsen. En kollega kom rusandes till mig och sa att en kund håller på att kvävs. När jag kom dit stod hon och mamman och liksom grävde i halsen och hon kräktes och kräktes, tillslut kom godiset upp. Asläskigt.
    Omg så läskigt :S
    Var det ingen som kunde göra Heimlichmanövern??
Svar på tråden Olyckor i matbutik