hungryheart skrev 2012-11-02 09:41:41 följande:
Gjorde titthålsoperation igår och den visade att äggledare, äggstockar och livmoder såg bra ut. Tester som vi gjort innan har visat på att jag har ägglossning och sambons spermier är perfekta. Så varför går det inte då?! Jag har aldrig någonsin blivit gravid. Försökte med min föredetta pojkvän i tre år och nu i två år med min nuvarande. Sambon har barn sen innan kan jag tillägga. Hur som helst så sa doktorn igår att vi ska få pröva Pergotime med start denna menscykel. Men hur kan egentligen det hjälpa om man redan har ägglossning själv?!
Hejje!
Jag har regelbunden ägglossning.
Vi sökte hjälp i november 2011 och har precis avslutat vår första IVF.
I början av utredningen fick vi erbjudande från vår läkare att testa Pergotime trots att jag ägglossar naturligt.
Varför vet jag inte, men hon tyckte det kunde öka chanserna för oss. Den första kuren slutade med att jag hade 6 mogna ägg och läkaren sa till oss att absolut inte ha oskyddad sex med tanke på ökad risk för flerbörd!
Jag stod helt förlamad och förstod inte varför vi överhuvudtaget skulle ta kuren. Meningen trodde jag, var ju att skapa fler ägg och på så vis öka chansen att ett av dem befruktades.
Kanske tycker er läkare att ni behöver fler ägg för att öka chanserna att ett av dem befruktas?