Fast bakatvanda stolar finns i princip inte utanfor norden... Tom i Danmark, ar det nast intill omojligt att hitta nar man hyr bil, sa vi brukar aka over bron till Malmo och hyra dar istallet. De har borjat komma sa smatt har i UK, men i hela Londonomradet finns det bara en butik som saljer dem, och man maste aka dit for att fa den installerad i bilen, annars far de inte saljas.
Pa semester i Dubai tror jag att det ar omojligt att hitta bakatvanda stolar att hyra, och ska man aka taxi, som ar jattebilligt och smidigt, tror jag att det ar lampligt att ha en egen stol med, men det kanske nagon annan som varit dar nyligen med barn kan bekrafta eller demetera. Problemet med bakatvanda stolar ar ju dessutom att de tar en forfarlig plats, alla modeller funkar inte i alla bilar. Sa det ar ju en avvagning man far gora...Sakraste bilstolen som ev funkar i vissa bilar, eller en lite samre, som man vet fungerar. Om jag skulle slapa med en egen stol skulle jag garanterat valja en som jag visste med sakerhet skulle bli anvand. Det ar ju liksom ingen vits att ta med sig ett abake som far ligga i bagageutrymmet, for att den inte gar att spanna fast ordentligt i bilen, och barnet blir tvunget att aka utan stol alls.
Men haller med, det ar inte ett latt beslut. Vi har dock valt att ordna transporter med framatvanda stolar nar vi har varit pa semester, istallet for att ta med egna stolar. Ofta har vi haft tur, och har blivit hamtade med bilar dar barnstolarna suttit monterade pa bakatvanda saten. Ser innerligt fram emot att lillasyster ska bli storre, sa att vi slipper fundera over detta.