• Baby Doll

Ni som börjat "öppna" er utan att ni visste/kände---->

Ni som fött prematurt pga av att ni börjat öppna er utan att vetat om det, har ni fått nån progestoron utskrivet?
    Jag har fött 3 av mina 4 prematurt (sista var tvillingar) och jag är gravid nu i vecka 29+4 och får gå på spec mvc och fått progestoron utskrivet som ska hålla min tapp stängd och lång. Någon annan som har erfarenhet kring det??
    Dom kunde inte förklara varför jag fött för tidigt, i en vanlig undersökning i vecka 30+3 var jag öppen 4 cm fast jag inte känt av annat än sammandragningar(ej onda).
    Och samma sak med dottern, då gick vattnet helt plötsligt i vecka 34.

www.mybabydolls.blogg.se

Med 4 småttingar och gravid- www.mybabydolls.blogg.se -
  • Svar på tråden Ni som börjat "öppna" er utan att ni visste/kände---->
  • FilipFisk

Hur kommer det sig att du gjorde en vaginal undersökning över huvudtaget? Det är väl inte standard om man inte känner obehag?
    Jag hade kontroller av min tapp pga sammandragningar och förvärkar från vecka 25. Klarade mig dock ända tills vecka 39 pga sjukskrivning :)

• Bjooork

Tror vi "pratat" liten cerklagetråden:) jag fick progersteron när jag öppnat mig tystoch mitt akuta cerklage inte satt som det skulle, av progesteronet växte min tapp flera cm:) kommer i nästa grav få cerklage i v14 och progesteron om det behövs:) men när jag slutade med progesteronet i v34+0 tig det bara 4 dagar tills han kom!!

• Baby Doll

Filip Fisk- Jag sa bara att jag har haft en massa sammandragningar, och då tänkte dom att det är lika bra att kolla på tappen. Som tur var.

• Baby Doll

Bjooork-Vad hette progestoronet som du fick? Jag har Lutinus. Va snabbt efter avslutad kur han kom! Tror att jag också skulle sluta med dom i vecka 34, inte säker?
    Hur var förlossningen med förra? Gick det fort, trots Progestorn?
    Har du nån blogg förresten? Skulle vara kul att följa någon i ungefär samma sits Här hittar ni mig iaf! www.mybabydolls.blogg.se

• Bjooork

Progersteron mic apl. 400 g. Men tog bara en halv sån till natten! Kände redan dagen efter att började med mer förvärkar, o så började jag blöda på +3 åkte då in o va öppen 2 cm, och cerklaget satt ju kvar i ena kanten så det klippte dom o då va jag öppen 4 cm, sen kom han morgonen efter, men jag tog ju epidral som stannade upp allt under natten, men sen när det drog igång igen så va han ute på knappt en halvtimme:) så progetrronet verka gå ur rätt snabbt som jag uppfattar det iaf! har tyvärr ingen blogg, har tänkt starta en! Men följer din redan:D

• Baby Doll

Bjooork- va kul att du följer min! Glöm inte att skicka adress när du startar blogg också! Jag tror att jag också skulle sluta i vecka 34+0, men är inte säker :-/ Ska bli intressant om det sätts igång då eller om inget händer

www.mybabydolls.blogg.se

• Vackrabarn
    Baby Doll skrev 2012-11-08 10:09:13 följande:
    Bjooork- va kul att du följer min! Glöm inte att skicka adress när du startar blogg också! Jag tror att jag också skulle sluta i vecka 34+0, men är inte säker :-/ Ska bli intressant om det sätts igång då eller om inget händer

www.mybabydolls.blogg.se
    Nu har även jag fått progestoron vagitorer. Hoppas få gå längre denna ggn jag med, 
    BF 1/8-2013 enligt Familjeliv. Prematurmorsa, räknar med barn i maj-juni2013
Svar på tråden Ni som börjat "öppna" er utan att ni visste/kände---->