• Linda5

Hur agerar era tonåringar???

Hej!
    När man får barn så finns det föräldrargrupper överallt, men när man får tonåringar så finns det inte mycket att söka info hos.

Kan vi inte här skriva lite hur våra barn blir när dom blir tonåringar och hur vi har aggerat.
    Vår första var fruktansvärt lugn aldrig ute och inte jättestora humörssvängningar heller MEN vid 18år fick hon en depression. Hade hellre haft en jätte revolt vid 14 än att hon ska behöva gå igenom detta.
    Vår andra som är på väg in i tonåren nu har blivit tystlåten och mer kännslosam.

Snälla skriv så vi kan byta erfarenheter.    

• Svar på tråden Hur agerar era tonåringar???
  • Novelli

Jag läste häromdagen någonstans att tre av 4 vuxna har någon form av psykisk ohälsa så det är kanske inte konstigt att vissa blir deprimerade redan som tonåringar.

Själv har jag en 14-årig tjej som är deprimerad ena dagen men nästa glad. Hon svänger fruktansvärt i humöret. Jag har faktiskt gått en föräldragrupp nu som heter Cope. Det var så skönt att få veta att man inte är ensam om problemen med tonåringar.

Du får gärna inboxa mig om du vill veta något för jag vill inte skriva så här allmänt.

Men du ska också veta att du inte är ensam. De flesta verkar ha minst ett barn i familjen som krånglar lite mer.      

5 barnsmamma, 85,90,98,99 och 11
  • PinkSugar

Hade inte heller någon tonårsrevolt och satt ensam hemma hela tonåren. Dock så under sista året på gymnasiet så mådde jag jättedåligt då det gick upp för mig att jag missat hela min tonårsperiod och att det nu var för sent

• Linda5

Tack för svar. Hur mådde du dåligt o skyllde du allt på dina föräldrar? Känner mig så maktlös att få min tjej att må bra. Mår du bra idag o har en bra relation med dina föräldrar?

• PinkSugar
    Linda5 skrev 2012-11-14 12:00:26 följande:
    Tack för svar. Hur mådde du dåligt o skyllde du allt på dina föräldrar? Känner mig så maktlös att få min tjej att må bra. Mår du bra idag o har en bra relation med dina föräldrar?
    Kan inte skylla allt på föräldrana även om de bidrog till det. Vi bodde 6 personer i en lägenhet och länge var jag tvungen att dela rum med syrran vilket resulterade i att jag inte kunde ta hem någon kompis pga det. Sedan när jag fick eget rum så var det flortunna väggar att man hörde allt igenom dom. Kunde då inte även ta hem eventuella pojkar då föräldrarna envisades med att klampa in på rummet utan att knacka. Det resulterade i att när jag för första gången träffade någon jag gillade så kunde jag inte ta hem honom vilket ledde till att det tog slut.

Lägg därtill var att föräldrana inte kunde acceptera att jag var ensam utan kunde komma med kommentarer som "du behöver inte komma hem om du inte har umgåtts med någon" eller "men ring dina kompisar då" trots att de visste att det inte fanns någon att ringa. 
Svar på tråden Hur agerar era tonåringar???