• safini

Gravid med hjälp av Fitline?

Nu har ja nog testat ALLT som kan tänkas testas.. UTAN att bli gravid :/ Snart 3 år har vi försökt.. tänker nu prova om jag har bättre tur med Fitline.. har hört att de hjälpt en del iaf.. nån mer som försöker med Fitline som vill hänga med o invänta plus tillsammans med mig?
    Hade sista mensen för bara några dagar sen.. nu inväntar ja ÄL med spänning.. ;) 

• Svar på tråden Gravid med hjälp av Fitline?
  • Hugful80
    palomaland skrev 2013-03-30 11:57:47 följande:
    När småbarn, djur å växter får väldigt positiva effekter så är det inget annat än resultaten på läkningen av Fitline! 
    Nej, faktiskt inte. Eller har du vetenskapliga bevis som motsätter mig? Presentera dessa i så fall.
     Fitline är NÄRING/MAT som kroppen behöver.
    Nej, eftersom du får i dig allt du behöver genom normal kost. Att lägga 8-900 spänn i månaden på C-vitamin brus är förkastligt.
    Jag har levt med Hortons huvudvärk(den värsta smärtan en människa kan uppleva) i flera år och sen jag började med Fitline så är den helt borta.. hur kommer det sig? btw, vet två personer som blivit gravida tack vare Fitline...)
    Det är ju bara gratulera att placeboeffkten fungerade på dig.

Dessutom, att du "vet två personer" som blivit gravida tack vare FitLine kallas anekdotiskt bevis och är knappast relevant. Det är ju som att tro på astrologi eller andra dumheter.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Anonym (MLM-warrior)

Här från en svensk blogg:

sakermittivarlden.blogspot.se/2012/04/fitline-inget-for-mig.html

Uppdatering 26 december 2012:
    Missa inte Christine Sinclairs kommentar nedan. Hennes njurar slogs sannolikt ut av Fitline och hon är nu allvarligt sjuk!

Christine Sinclair sa...

Har ätit FL under 3 mån tid så kallat start paket är nu allvarligt sjuk,med dialys som följd,pulvret är testat samtidigt med mina prover.detta är skit!!!! Gå inte på det. Startade med urinvägsinflammation sen gick det fort på ngr tim hög feber pga njurar som totalt gav upp,pga fitline!!!!!

Uppdatering 17 januari 2013:
    Igår fick jag ett e-mejl från maken till en kvinna som eventuellt har börjat må dåligt på liknande sätt som Christine. Så här långt urinvägsinfektion.

Uppdatering 18 januari 2013:
    Jag har försökt luska i vad det är som kan vara farligt i Fitline. Det är uppenbarligen så att en del mår bra av Fitline, men som jag förstår går det inte att på förhand avgöra vem som har en viss känslighet eller sårbarhet i sin kropp, som kan leda till exempelvis att njurarna slås ut. Det som då kan vara svårt för en del kroppar att hantera är sådant som höga doser av vitaminer, det blir till exempel en hel del b-vitaminer som man häller i sig och även om de är vattenlösliga så att det man inte behöver försvinner ut med urinen, kan det vara så att njurarna belastas av detta. 

B3 eller niacin finns i en slags energidryck som man får med i sitt Fitline-startpaket. Eftersom niacin vidgar blodkärl kan detta göra att man får en kraftigt rodnande effekt som kan pågå ungefär en halvtimme – detta beskrivs av PM International som något bra, men om man läser om niacin känns det inte riktigt lika bra: ”Överdoser av Niacin kan få negativa konsekvenser. Höga doser kan minska fettförbränningen och minska kroppens känslighet för insulin, vilket kan öka risken för typ 2-diabetes och övervikt. Det kan även ge negativa effekter på levern och framkalla hudrodnader, kräkningar och astma.” 

Dessutom, det är hög sockerhalt i Fitline. Nu vet jag en person som efter att ha tagit Fitline måste ta tabletter för att sänka både sitt blodsocker och sina blodfetter… Samtidigt kan man på internet läsa här och där att Fitline just är bra för diabetiker. Det finns nog anledning att skärskåda detta.

Uppdatering 31 januari 2013:
    Jag har nu varit i kontakt med Livsmedelsverket och Läkemedelsverket. Fitline klassas som kosttillskott så det ligger under Livsmedelslagstiftningen. De har till dags dato fått in 12 frågor om Fitline, men ingen direkt anmälan. De är mycket angelägna om att få in rapporter om misstänkta biverkningar. Om du som läser det här blogginlägget har en misstänkt biverkning att anmäla går du till den här sidan och berättar att du vill anmäla, därefter tar Livsmedelsverket kontakt med dig så att du kan fylla i en korrekt anmälan.

Uppdatering 15 februari 2013:

Jag kollade min bloggstatistik och som vanligt domineras sökordslistan med söktermer som innehåller ”fitline”. Jag fick för mig att själv söka på Fitline och hamnade då på en blogg där en som kommenterar berättar om hur hennes magkatarr försämrats, hennes urin fick för höga ph-värden och hennes mans diabetes blev kraftigt försämrad då Fitline ”gjort något” med hans bukspottkörtel så att han som innan tog långtidsinsulin, nu måste ta flera doser med snabbinsulin.

----
  • Madeleine de Scudéry

Hrm, ni har inte alls testat allt som går, ni har inte gjort någon utredning.

Gå och få riktig hjälp istället.

• Anonym (?)
    safini skrev 2012-11-03 18:07:46 följande:
    Alltså, just för fertitlitet vet ja ju inte, därför ja provar med fitline för de ändamålet nu.. har bara hört historier om att de ska funka för det. däremot VET ja att de funkar mot annat då ja blivit av med min migrän, lagt massa mediciner åt sidan för att ja helt enkelt inte behöver de längre.. blivit av med min eksem, sover lugnt om nätterna (vilket ja inte gjorde förr) Värk i nacke o axlar är borta o jag har fått tillbaka min energi! :) Min sambo har ADHD, men har nu efter 3 månader fått tagit bort sin medicin för den :) O kör enbart med Fitline.. den återställer som sagt vad allt i kroppen.. :) 
    Men då har du ju redan ätit FitLine och inte blivit gravid under den tiden, eller missförstår jag något.

Vad ska du göra annorlunda när du äter FitLine mot infertilitet gentemot när du åt det mot migrän?

Det låter som båg!

• Hugful80
    Anonym (MLM-warrior) skrev 2013-04-04 18:46:39 följande:
    Tack för att jag slapp googla och skriva för en gångs skull! {#emotions_dlg.flower}

/MLM-krigaren
    Ingen orsak :)

Det finns ju en anledning till att du endast kan tillhandahålla detta medel genom pyramidspel:

Det funkar inte. 
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Joohhnn

Herregud vad pessimistiska folk är! Ni ser hellre se det negativa i en produkt som ni troligtvist inte ens har testat än att se det positivt, en produkt  som har hjälp åtaliga folk med alla möjliga problem, kan nämna min mamma som har tagit bort alla sina medeciner (10 om dagen), tagit bort Sina betablockerare medeciner som gör att hennes hjärtklaffar fungerar, min pappa som har diabetes med insulinpump på magen, han  reducerat sina doser! 

I början var jag lika skeptisk som andra, men jag valde  ändå att testa och har nu druckit i 1 år!  Jag är 20 år, hade inga problem innan jag började med Fitline, men mår ändå så otrolgit mycket bättre efter börjat med detta för 1 år sen, min träning har fått otroliga resultat och numera sover jag KONSTANT i 8 timmar per natt.

Kan bara nämna att PM international är ingen bluff, tror ni blufföretag får befinna sig i Tyskland som är en av Europas största ekonomier?    PM international ligger även i Ängelholm i Sverige,   Och i Sverige är pyramidspel olagligt, så förklara för mig hur ett blufföretag som använder pyramidspel får tillåtas att finnas på Sveriges, Tysklands, och den internationella marknaden?

• Hugful80
    Joohhnn skrev 2013-07-06 15:59:37 följande:
    Herregud vad pessimistiska folk är! 
    Snarare kritisk och realist.
    Ni ser hellre se det negativa i en produkt som ni troligtvist inte ens har testat än att se det positivt, en produkt  som har hjälp åtaliga folk med alla möjliga problem, 
    Nej jag har inte testat, men när jag hör talas om en sådan här otrolig produkt som endast går att tillhandahålla genom MLM så blir jag nyfiken. På hur det funkar, om det verkligen är så bra som det påstås och varför man inte kan köpa det i butiker.
    kan nämna min mamma som har tagit bort alla sina medeciner (10 om dagen), tagit bort Sina betablockerare medeciner som gör att hennes hjärtklaffar fungerar, min pappa som har diabetes med insulinpump på magen, han  reducerat sina doser! 
    Jag hoppas verkligen att dina föräldrar gjort detta i samråd med läkare och att de varit ärliga med vad de tar för tillskott. Det är det här som är det luriga med placeboeffekten, vilken jag är övertygad dominerar reslutatet av Fitline; Man känner sig bättre, så pass bra att man slutar med sina ordinerade mediciner och även fast man känner sig bättre blir man gradvis sämre och sämre. Rent ut sagt livsfarligt.
    I början var jag lika skeptisk som andra, men jag valde  ändå att testa och har nu druckit i 1 år!  Jag är 20 år, hade inga problem innan jag började med Fitline, men mår ändå så otrolgit mycket bättre efter börjat med detta för 1 år sen, min träning har fått otroliga resultat och numera sover jag KONSTANT i 8 timmar per natt.

Och hur kan du veta att det är tack vare Fitline och inte genom exempelvis träning i sig?
    Kan bara nämna att PM international är ingen bluff, tror ni blufföretag får befinna sig i Tyskland som är en av Europas största ekonomier?    PM international ligger även i Ängelholm i Sverige,   Och i Sverige är pyramidspel olagligt, så förklara för mig hur ett blufföretag som använder pyramidspel får tillåtas att finnas på Sveriges, Tysklands, och den internationella marknaden?

Bluff och bluff. Du kan inte neka till att det endast går att tillhandahålla produkterna enkom genom MLM?
    Jag väljer att kalla det pyramidspel även om det inte är korrekt beskrivning i detta fall. Sen har vi ju ingen
    aning om vad burkarna egentligen innehåller, eller hur?

Här är en snabb analys av Fitline:

http://www.expressen.se/halsa/ar-vitamintillskotten-bra-eller-bara-bluff/

Själv går jag och äter en apelsin nu. Billigare, naturligare och säkerligen bättre effekt.

• Connyiskas

Gravid blir kvinnan när spermier befruktar ett ägg. Det har inget med kosttillskott att göra.

Men vill man tro på skiten kan man ju belasta sin troligen skrala ekonomi med ett dyrt pulver..... I stället för att leva sunt. Om det räcker för att det "skall ta", det är inte lätt att veta.... ?

Svar på tråden Gravid med hjälp av Fitline?