• majskroken

Brio Go, för-och nackdelar? Hjälp mig övertyga karlsloken =P

Jag och maken är lite oense vad gäller val av vagn

Själv vill jag absolut ha swivelhjul fram, allt annat är otänkbart. Vagnen måste ha vändbar sittdel, får ej ha ergonomisk sits, ha bra gung och stor varukorg. Go har ju dessutom görskönt handtag!

MEN...så var det maken då. Han kontrar med att vi går mycket i skogen och även i en del snö och där har han rätt. Men jag är så oändligt trött på att baxa runt en vagn med fyra fasta hjul, särskilt när jag är i stan. Han har provkört Go inomhus och är stupsäker på att det kommer bli tvärnit både i skogen och när det snöat. Han är till och med osäker på om den rullar okej på en vanlig grusväg (hejda dig karlslok tänkte jag ).

Men jag hade ett ess i rockärmen! Go-13 med vinterhjul, taadaa liksom men nej då. Han tycker hjulen är plastiga och tror inte att vagnen tar sig fram annat än på plan, asfalterad mark.

Nu vill jag ha hjälp med vilka för-och nackdelar Go har. Ös på med allt! Även om du älskar din Go så tänk till, jag vill ha fram alla minus också.

Och hur fungerar den egentligen på annan mark än asfalt?

• Svar på tråden Brio Go, för-och nackdelar? Hjälp mig övertyga karlsloken =P
  • Coyote
    Veritaslux skrev 2012-11-04 21:06:19 följande:
    Nja, förstörda skulle jag inte säga, men visst, det fastnar liksom grus i däcken. Ser inte att det påverkar själva funktionen dock. 
    Nej jag håller med, förstörda känner jag inte heller att de blir, det känns som att hålen går ihop snabbt på något vis. Klart att det första mönstret försvinner ganska fort, men sen blir det inte sämre, eller vad man ska säga.
  • mrs miau

Brio Go 2013 har en helt annan upphängning av framhjulen än tidigare årsmodeller. Den nya Go har avsevärt förbättrad individuell fjädring på framhjulen. Det ska tydligen vara mycket lättare att ta sig fram i terräng med den. Men det är klart att det i första hand är en city-vagn
    Sen är det inte "plast-hjul" utan en gummiblandning. 

Klart ni ska ha en Go! 

• jossansthlm

Någon som vet vart jag kan köpa reservdelar till brio go? Behöver allt från nya eller bättre beg hjul till broms maila gärna om någon vet
    Behöver snarast

• Coyote
    jossansthlm skrev 2012-11-06 20:04:05 följande:
    Någon som vet vart jag kan köpa reservdelar till brio go? Behöver allt från nya eller bättre beg hjul till broms maila gärna om någon vet
    Behöver snarast
    Vi har beställt på Babyproffsen.
  • Coyote

Vet inte, man får ju delarna direkt från brio, jag köpte gångjärn till fotstödet för 400 tror jag. Men frågan är om inte ett helt nytt chassi blir billigare för dig i så fall?

• jossansthlm

Någon som är duktig på brio go?
    Behöver byta de raka röret som håller bakdäcken har en bild att skicka om någon kan hjälpa mig eller någon som vet var dom säljer reservdelar ?

• Emilieha

Vi är supernöjda med vår Brio Go. Jag har går jättemycket under det året som jag har varit föräldraledig, säkert 5 km om dagen och vi har endast haft originalhjulen. Har promenerat en hel del på skogsstigar och även i snö och så länge man låser framhjulen tycker jag det har fungerat bra! Självklart ska ni köpa en Go!!

• Snäll

Till alla som söker en vagn med kvalitet, titta vidare för vår Brio Go 2013 är ett skämt i det avseendet. Efter 1 år med vagnen lossade ena bakhjulet när vi var ute med vår son. Kunde slutat illa. Alla skruvar har rostat och Brio tyckte vi skulle smörjy dem kontinuerligt med Autosol. Eller så kunde de satt dit rostfria skruvar? De läsbara hjulen slutade vara låsbara efter 3 månaders användning. Rengjorde och smörjde utan effekt. Funkar kanske perfekt inne på Ullared, men inte i vår verklighet.

Svar på tråden Brio Go, för-och nackdelar? Hjälp mig övertyga karlsloken =P