• Anonym (bi?)

Jag tror jag är bi - men blir avtänd av de flesta lesbiska kvinnor....

Jag är lite osäker på min läggning.Jag vet att jag inte är homo, för jag är kvinna och blir attraherad av män, men är nyfiken på kvinnor också. Dock inte lika  starkt attraherad som av män.

Nu till mitt problem.... Först och främst vill jag klargöra att jag INTE ser ner på någon människa utefter hur den klär sig. Jag försöker vara neutral, men man kan ju inte rå för vad man attraheras av och inte....

Jag blir nämligen rentav avtänd av den typiskt lesbiska stilen med baggykläder, rakad på ena sidan av huvuet, ring i näsan, tjocka glasögon etc. (Ja, jag vet att ALLA inte klär sig så men de kvinnor jag funderat på att träffa har faktiskt haft den "typiska" stilen, mer eller mindre. Och jag kan ju inte ha som "krav" att den jag träffar "inte får se lesbisk ut". Detta är som sagt ingenting jag kan styra över och jag menar inte att trampa på några tår, men jag blir avtänd av lebbastilen (tyvärr)....

Någon som har tips och råd på hur jag kan tänka/var jag kan leta?

• Svar på tråden Jag tror jag är bi - men blir avtänd av de flesta lesbiska kvinnor....
  • Anonym (Nyfiken tjej)
    Anonym (bi?) skrev 2012-11-03 20:49:04 följande:

Jag är lite osäker på min läggning.Jag vet att jag inte är homo, för jag är kvinna och blir attraherad av män, men är nyfiken på kvinnor också. Dock inte lika  starkt attraherad som av män.

Nu till mitt problem.... Först och främst vill jag klargöra att jag INTE ser ner på någon människa utefter hur den klär sig. Jag försöker vara neutral, men man kan ju inte rå för vad man attraheras av och inte....

Jag blir nämligen rentav avtänd av den typiskt lesbiska stilen med baggykläder, rakad på ena sidan av huvuet, ring i näsan, tjocka glasögon etc. (Ja, jag vet att ALLA inte klär sig så men de kvinnor jag funderat på att träffa har faktiskt haft den "typiska" stilen, mer eller mindre. Och jag kan ju inte ha som "krav" att den jag träffar "inte får se lesbisk ut". Detta är som sagt ingenting jag kan styra över och jag menar inte att trampa på några tår, men jag blir avtänd av lebbastilen (tyvärr)....

Någon som har tips och råd på hur jag kan tänka/var jag kan leta?

Samma här! Jag känner också attraktion till kvinnor som män, dock inte till ''maskulina'' tjejer. Utan tjejer som faktiskt ser kvinnliga ut normala tjejer som jag själv om du förstår.
  • Anonym (bi?)
    Anonym (Nyfiken tjej) skrev 2012-11-03 20:50:11 följande:
    Samma här! Jag känner också attraktion till kvinnor som män, dock inte till ''maskulina'' tjejer. Utan tjejer som faktiskt ser kvinnliga ut normala tjejer som jag själv om du förstår.
    Jag älskar kvinnliga tjejer. Inga korkade bimbos som många tror att kvinnlighet är, utan bara en helt "normal" stil. Måste inte vara högklackat dygnet runt och rött läppstift typ men "kvinnokläder" Skönt att man inte är ensam iaf!
  • Gweny
    Anonym (bi?) skrev 2012-11-03 20:52:05 följande:
    Jag älskar kvinnliga tjejer. Inga korkade bimbos som många tror att kvinnlighet är, utan bara en helt "normal" stil. Måste inte vara högklackat dygnet runt och rött läppstift typ men "kvinnokläder" Skönt att man inte är ensam iaf!
    jag håller helt med dig i det du skriver.
    så du är absolut inte ensam om att tycka så.
  • Anonym (Nyfiken tjej)
    Anonym (bi?) skrev 2012-11-03 20:52:05 följande:
    Ja exakt! Vill man ha en tjej som ser ut som en kille kan man ju då istället va med en kille ;P Men ja håller med, en normalt klädd tjej i vanliga tjejkläder helt enkelt!

Jag får tipsa dig om www.qx.se som är en community för homosexuella/bisexuella. Där finns det väldigt fina tjejer också! Alla är väldigt öppna där och letar efter någon som du själv kanske :) 
  • Anonym (tjejig flata)

visst finns det tjejiga flator men dom syns kanske inte lika väl

personligen gillar jag pojkflickorna, och får ofta höra att "min sort" är det brist på... 

• Anonym (jag)

Ingen av mina lesbiska väninnor ser ut som du beskriver men fattar vad du menar och den typen av kvinnor du letar finns därute, de syns bara mindre.

• Anonym (Kvinnlig Lesbisk)
    Anonym (Nyfiken tjej) skrev 2012-11-03 20:54:23 följande:
    Ja exakt! Vill man ha en tjej som ser ut som en kille kan man ju då istället va med en kille ;P

Vet inte hur många lesbiska kvinnor du kränkte med den kommentaren, du kränkte mig där emot också och jag är inte ens som du beskriver. Bara för att en tjej har en tomboy stil betyder det inte att de är killar, de är ju fan fortfarande kvinnor och det är därför jag tycker de är attraherande till skillnad mot killar.

Sedan så finns det många lesbiska kvinnor som väljer klänningar och andra tjej kläder, du bara märker dom inte för de ser ut som vem som helst, som mig själv t ex.   
  • Linda Gr

Jag är lite olika beroende på vem jag träffar på. Jag är normalt väldigt femme och gillar bara femmetjejer men ibland kan jag vara lite mindre femme mot en som är mycket tjej och jag kan vara mycket tjej mot en som är mer pojkflickig. Var det någon så fattade detta?? Skäms

• Anonym (tjejig flata)

jag fattar

hade ett tag ett behov av att vara lite mer pojkflicka men när jag träffade en tjej som var det mer än mig så blev jag så sugen på att klä mig mer tjejigt. Kanske också för att hon gillade det så himla mycket! 

• Fluppidupp

Jag gillar femme stilen väldigt mycket, alltså den kvinnliga. 
    Klär mig själv kvinnligt.
    Den "manliga" stilen kallas ofta för butch, och den gillar jag inte alls lika mycket.

Men sen är det ju inte bara utseendet som räknas, men om vi nu bara räknar med utseendet så är ju utseendet mer än klädstil. Kroppsformer och ansiktsformer är ju en stor del också.

Och på samma sett som alla hetero kvinnor inte tycker om alla män, så kan man ju ha preferenser som bisexuell/homosexuell/binyfiken- vad man nu vill definiera sig själv som. 

Och klart du kan ha krav på folks utseende. Även om du inte kanske säger det rätt ut. Det har nog de flesta.
     En del hetero kvinnor dejtar  bara typiska stureplanskillar, en annan faller för hårdrockare eller bodybuilders.
    Och på samma sett kan ju kvinnor som dejtar kvinnor ha preferenser. Om det nu är klädstil, hårfärg, kroppsvikt, ickerökare eller annat är det ju ändå preferenser. Alla har vi olika saker vi tycker om.

Man kan leta på  qruiser.se

• Anonym (Nice)

Men vad är detta, en hel tråd om precis det som jag just sitter och tänker på!
    Jag der heller inte det attraktiva i de frisyrerna du beskriver, ej heller i tatueringar eller piercingar och absolut inte i korta luggar eller tjocka glasögon.
    Med det sagt behöver tjejen inte se ut som någon från Victorias secret heller.
    Bara en vanlig, naturligt lagom och alldagligt söt tjej gärna med halvlångt hår, jeans och sneakers ELLER högklackat. Bara hon inte är en spacklad bimbo eller den stilen som du beskrev..

• Anonym (bi?)
    Anonym (Nice) skrev 2012-11-22 18:17:56 följande:
    Men vad är detta, en hel tråd om precis det som jag just sitter och tänker på!
    Jag der heller inte det attraktiva i de frisyrerna du beskriver, ej heller i tatueringar eller piercingar och absolut inte i korta luggar eller tjocka glasögon.
    Med det sagt behöver tjejen inte se ut som någon från Victorias secret heller.
    Bara en vanlig, naturligt lagom och alldagligt söt tjej gärna med halvlångt hår, jeans och sneakers ELLER högklackat. Bara hon inte är en spacklad bimbo eller den stilen som du beskrev..
    Haha, tänker exakt likadant! Inget ont om tjejer som har "lebbstilen" men jag tycker den är såå ful, precis som de säkert tycker jag är skitful Jag har tänkt massa gånger att jag gärna skulle vilja träffa någon, har varit in på de sidor här i tråden men det känns så utlämnande på något sätt! Tänk om mina vanliga vänner och familj skulle råka få syn på min signatur på en sån sida ! (Nej, jag är inte mogen att "komma ut" än eftersom jag inte testat själv ens). Men vad skriver man "Hej, jag söker en lebba som inte ser lesbisk ut" :-P
  • Anonym (Nice)
    Anonym (bi?) skrev 2012-11-22 19:33:38 följande:
    Haha, tänker exakt likadant! Inget ont om tjejer som har "lebbstilen" men jag tycker den är såå ful, precis som de säkert tycker jag är skitful Jag har tänkt massa gånger att jag gärna skulle vilja träffa någon, har varit in på de sidor här i tråden men det känns så utlämnande på något sätt! Tänk om mina vanliga vänner och familj skulle råka få syn på min signatur på en sån sida ! (Nej, jag är inte mogen att "komma ut" än eftersom jag inte testat själv ens). Men vad skriver man "Hej, jag söker en lebba som inte ser lesbisk ut" :-P
    Jag vet inte, har själv haft flickvän i flera år som har precis den inställningen, hon har bara varit med "bisexuella" tjejer innan mig som i princip är hetero, jag själv har några bisexuella vänner men skulle gärna ha många fler gay-vänner.
    Jag vet inte om det bara är en fördom man lätt får om man är lite utanför att man måste se ut på ett visst sätt eftersom det är det man lägger märke till när man inte riktigt är med och känner personerna. Eller om det mest är dom med utmärkande stil som är mest aktiva med att gå på gayklubbar och delta i olika evenamng osv, jag vet inte, för att alla andra inbillar sig att de inte passar in?

Jag gillar inte för många tillagda attribut, tex gillar jag inte kraftigt smink, tjock foundation är helt avtändande för mig, jag tycker helt osminkade tjejer är jättevackert, iallafall utan en massa klet i ansiktet.
    Jag attraheras heller inte av de som färgar håret i skrikiga färger och har hårt smink och piercings osv.
    Överhuvudtaget någon som lägger ner massa tid på sitt utseende finner jag avtändande.
    Inget fan av korta frisyrer om de är fulla med hårt vax och färgat i nån onaturlig färg.

Det här är min stil :) Jag tycker hon är oerhört vacker och sexig. Framförallt gillar jag hennes ansiktsdrag, jag gillar, till skillnad från 99% av alla andra tjejer känns det som, inte alls Angelina Jolie med sina jätteläppar.
    Det här är bara så hett, hon är feminin utan att vara fjollig, hon ser inte ut som en pinuppa och inte heller som en kille eller nåt slags färgglatt troll..

• Anonym (Nice)

Eller den här tjejen, vad hon nu heter, som hon såg ut innan sina operationer- MMMM , helt gourgeous.
    Bilden till höger ser bara hemsk ut i mina ögon. Hennes ansikte var så fint innan hon fyllde ut det med massa collagen, NÄR SKA FOLK FATTA ATT DET SER FULT UT ATT FYLLA UT ANSIKTET SÅ ATT MAN BLIR SOM EN BULLIG FUCKING BÄBIS?!

• Anonym (Nice)

Ts syftar du på detta? Jag får rysningar (på ett dåligt sätt) av klippningen, tycker bara det ser ut som ett fall av misshandel eller efter hjärnkirurgi :s and what's up with all the tatoo's? Känns som att jag är den enda tjejen som inte alls tycker det är sexigt med tavlor på kroppen och tex dreads...

• Anonym (kvinnlig bi)

Du är inte ensam om att inte tycka om den där stilen, kan inte säga att jag gör det heller. Sidecut kan jag tycka om ibland på rätt person med en i övrigt snygg stil.

Angående tatuering och dreads, mja...en liten riktigt snygg tatuering kan iof även det vara hett på en attraktiv tjej :)

Jag är en riktig flörtis så jag tycker att jag hittar de där läckra tjejerna utan typiska attribut ute i verkliga livet, var som helst. Man känner av vilka som är intresserade och det är faktiskt riktigt jäkla många, det är förvånande. Det har aldrig slagit fel och blivit pinsamt, jag har lite ballerina-/fashonista-utseende och kan nog gömma mig ganska bra bakom det ifall det skulle behövas, jag är bara ute med min bi-läggning för några goda vänner.

Det senaste har jag börjat kolla lite på qruiser men där tycker jag att det är mycket de där "edgy" frisyrerna b la som jag inte gillar så värst. Får ge det fler chanser men det kanske är så att irl är bäst. 

• Anonym (Gay)
    Anonym (Nice) skrev 2012-11-22 23:45:30 följande:
    Ts syftar du på detta? Jag får rysningar (på ett dåligt sätt) av klippningen, tycker bara det ser ut som ett fall av misshandel eller efter hjärnkirurgi :s and what's up with all the tatoo's? Känns som att jag är den enda tjejen som inte alls tycker det är sexigt med tavlor på kroppen och tex dreads...

Jag får också rysningar av denna tomboy, men på ett bra sätt   Tänder nog på den lite farliga eller hårda attityden som hon utstrålar.
    Jag gillar även tjejer som har ett tjejigt utseende men de allra tjejigaste med högklackat och tjockt med smink går helt bort. Antar att jag gillar allt från vanliga tjejer till tomboy bara attityden är rätt, eller snarare att personkemin klickar.
  • hdg

En hel tråd om utseende på kvinnor av kvinnor INTE imponerad av någon här.

• Delilah

Jag förstår tyvärr vad ni menar eftersom jag känner ungefär likadant men det finns guldkorn överallt. Jag tror förresten att det börjar bli vanligare och vanligare med feminina tjejer som gillar tjejer, särskilt bland 90-talister, eftersom så många vågar komma ut numera och många är bi och därför kanske känner att de inre behöver anpassa sig lika mycket till den lesbiska delen osv.

• mintlund

jag är själv ganska feminin men ingen barbie !

men jag ÄLSKAR BUTCHIGA ,maskuina och grabbiga tjejer..så skicka dem till mig eftersom ni inte gillar det !!!!

Svar på tråden Jag tror jag är bi - men blir avtänd av de flesta lesbiska kvinnor....