Jag är 20år och bor hos min mamma.
Flyttade hem till min pojkvän(från mamma) strax innan jag blev 19, och sen tog det slut mellan mig och pojkvännen nu när jag var i 8:e månaden, så då flyttade jag hem till min mamma igen, vilket har gått förvånansvärt bra.
Min son är idag 3 veckor och 4 dagar gammal, och jag och ex-pojkvännen har jättebra kontakt, han vill bli tillsammans med mig igen och "bli en familj" men jag tvekar pga allt han gjort mot mig. Letar aktivt efter lägenhet, men känner samtidigt ingen större stress. Hoppas dock på att jag har en egen lägenhet innan sommaren kommer.
Sen får vi se hur det blir med ex-pojkvännen, om vi blir tsm eller inte, vi tar det långsamt...
Min första prio nu är min son och mig själv, exet och det han vill, kommer långt ner på listan...
Det som är så skönt med att bo med mamma är att även om vi bor tsm, så låter hon mig ta allt ansvar för min son, vilket jag tycker är jätteskönt. För han är ju min son, inte hennes och då är han också Mitt ansvar, inte hennes, hon har ju redan gjort sitt "jobb" så att säga.
ibland ställer hon upp och hjälper till att ge ersättning(bröstmjöken tog slut) ifall jag behöver typ duscha eller liknande, men hon erbjuder inte sin hjälp hela tiden, utan hon väntar tills jag själv ber om hjälp - och det gör jag väldigt sällan.