• Anonym

Fler i liknande sits?

Nu är 2 av mina närmaste vänner med barn och vi står vid sidan...

Jag och min sambo har snart i 1 år försökt att bli med barn, utan resultat. Vi är ofta barnvakter åt hans brorson och jag märker hur min sambo lyser upp i hela ansiktet när han leker eller bär omkring på honom för att visa brorsonen saker och ting, vilket ännu mer skär i mitt hjärta. 

Jag är överviktig och varit det nästan hela mitt liv, försöker nu ta tag i det genom LCHF för att på så sätt försöka underlätta och öka chanserna för ett plus. Att jag sedan har oregelbunden mens gör det hela svårare och ofta får jag höra av min sambo hur gärna han vill att vi ska få barn. Upplever det som press, för det känns som att det är jag som drar ner våra chanser för att kunna få vårt barn.. 

behövde bara få skriva av mig lite känslor..

Någon mer som är i liknande sits? Som vill skaffa barn men där det inte riktigt funkar med att få ett plus? 
  • Svar på tråden Fler i liknande sits?
  • Anonym

Har också försökt ett år utan plus

• Anonym
    semlorna skrev 2012-11-05 14:48:15 följande:
    Har ni funderat på att söka hjälp?
    ja, men inte än. Har pratat med vården och de anser att vi eller jag är så pass ung att jag ska ge det minst 1,5 år till..
    Anonym skrev 2012-11-05 14:49:49 följande:
    Har också försökt ett år utan plus
    mm, det är frustrerande..

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-05 14:50:56 följande:
    ja, men inte än. Har pratat med vården och de anser att vi eller jag är så pass ung att jag ska ge det minst 1,5 år till..

mm, det är frustrerande..

Hur gammal är du ?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-11-05 14:51:38 följande:
    Hur gammal är du ?
    21
    semlorna skrev 2012-11-05 14:53:57 följande:
    Sök hjälp privat?
    jo, har kollat upp det, men samtidigt skulle jag vilja kunna få barn utan hjälp..

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-05 14:55:18 följande:
    21

jo, har kollat upp det, men samtidigt skulle jag vilja kunna få barn utan hjälp..

Ah..lika gamla.
  • semlorna
    Anonym skrev 2012-11-05 14:55:18 följande:
    21
    semlorna skrev 2012-11-05 14:53:57 följande:
    Sök hjälp privat?

Jag förstår hur du tänker, det tog oss ett tag att söka hjälp just av den anledningen. Vänta inte för länge bara för det kanske är något som är enkelt att åtgärda om nu något är fel.
  • TessaLove

Det är nog många som är och som har varit där ni är. Jag är en av dem som varit.
    Det är lätt att klandra sig själv men ni måste fixa detta tillsammans. Det är ni som har svårt att få barn...inte bara du.
    Har du fått nån diagnos?

• Anonym
    TessaLove skrev 2012-11-05 15:00:56 följande:
    Det är nog många som är och som har varit där ni är. Jag är en av dem som varit.
    Det är lätt att klandra sig själv men ni måste fixa detta tillsammans. Det är ni som har svårt att få barn...inte bara du.
    Har du fått nån diagnos?
    hade du något "fel" ?
  • TessaLove

Fast om ni inte söker hjälp så tar det kanske ännu längre tid...
    Du har kanske ingen ordentlig ägglossning av dig själv och då kanske ni försöker förgäves...

• Anonym
    TessaLove skrev 2012-11-05 15:00:56 följande:
    Har du fått nån diagnos?
    Har bara fått veta att jag hade en cysta för 1,5 år sedan. Men när de gjorde gyn-undersökning sa de inget annat iaf..
  • TessaLove

Jag har pcos vilket innebär (för min del i alla fall, det kan skilja sig mellan olika fall) att jag inte ägglossar som jag ska. Har varit på privat klinik och där fått hjälp i form av ägglossningsstimulerade tabletter som heter Pergotime. Du anar inte hur vanligt detta är. Ja det kan hjälpa att du går ner i vikt. Dock är det svårt att veta hur mycket som är lämpligt för just dig...

Svar på tråden Fler i liknande sits?