• ErikaFM

Blödning vecka 15 (14+2)!!

Usch har haft två blödningar nu dom senaste dagarna..hade en liten igår och sen en nu på morgonen..
    Är väldigt orolig och när man ringer till legesentret (bor i oslo) så säger dom bara att jag ska vänta och se hur det utvecklar sig....finns ju inget som dom kan göra.

Jo det finns det !! dom kan göra ett ultraljud och titta hur allt ser ut!!

Nån som har haft liknande i sin grav? Har nu fått bokat ett privat ultraljud kl 12..

Hoppas verkligen att allt är som det ska, fast det är det väl inte när jag har blödningar..

• Svar på tråden Blödning vecka 15 (14+2)!!
  • liana86

Håller tummarna att allt går bra för dig. Jag har haft ett missfall som började med bruna flytningar men i v.7. Sen blödde jag något fruktansvärt varje gång efter samlag när jag väntade andra barnet.  Det betyder inte att det är kört kan lika väl vara sköra slemhinnor eller någon liten kärl som gått sönder

• Fru Mamma

Jag hade blödningar, fick missfall i vecka 13.
    Blev gravid ganska snart igen, hade blödningar till och från fram till vecka 20, (tänkte hela tiden "nu är det kört!" mådde skit rent psykiskt) och sedan ett par blödningar i slutet av graviditeten, sitter i skrivande stund och ammar min fullt friska, väldigt energiska 7månaders.

Så det behöver inte tyda på att missfall är på gång.

Håller tummarna för dig.

• ErikaFM

Tack för era lugnande svar.. hoppas verkligen att allt är som det ska. uppdaterar när jag varit på UL.

• Madja82

Hade blödningar till och från mellan vecka 14-19. Vissa var väldigt kraftiga,, andra "bara" småblödningar.
     Någon gång även efter vecka 20. Åkte in mååånga vändor på gyn-akuten. I mitt fall var det en delvis föreliggande  moderkaka som var orsaken. Fick 2 UL extra gjorda i vecka 32 och 36.

En fullt frisk dotter föddes med planerat kejsarsnitt i vecka 38+4

Håller tummarna!    

Storebror 051114, Lillasyster 100825
  • ErikaFM

Så då var jag hemma igen, allt såg bara bra ut lång och fin livmoderhals. Tydligen nått utanför som orsakat blödningarna.. har ju två barn sedan tidigare som jag lyfter ibland så hon trodde att det kunde bero på det.

Skönt att kunna pusta ut!! Fick med mig några bilder på busen därinne:) Nån som kan se kön? Vet inte alls vad jag ska titta efter:)

• milli79
    ErikaFM skrev 2012-11-06 13:15:38 följande:
    Så då var jag hemma igen, allt såg bara bra ut lång och fin livmoderhals. Tydligen nått utanför som orsakat blödningarna.. har ju två barn sedan tidigare som jag lyfter ibland så hon trodde att det kunde bero på det.

Skönt att kunna pusta ut!! Fick med mig några bilder på busen därinne:) Nån som kan se kön? Vet inte alls vad jag ska titta efter:)

Skönt! Är det en liten tjej kanske, ser ut som 2 steck vid krysset och det har jag hört tyder på en flicka... men jag har inte så bra koll?!
  • ErikaFM
    milli79 skrev 2012-11-06 14:18:36 följande:
    Skönt! Är det en liten tjej kanske, ser ut som 2 steck vid krysset och det har jag hört tyder på en flicka... men jag har inte så bra koll?!
    ja det är väldigt skönt, var så otroligt nervös! 

Vet inte helt vad det är som gömmer sig där inne men gjorde ett UL i vecka 12+5 och en spec på ul pga av tidigare missfall.. han sa att han trodde det var en tjej men lite tidigt för att säga 100% sa han:)

• Fru Mamma

Det är ju väldigt vanligt att slemhinnor blir skörare när man är gravid :) skönt att allt var som det skulle.
    Hoppas att resten av graviditeten går bra också :)

• ErikaFM
    Fru Mamma skrev 2012-11-06 16:04:06 följande:
    Det är ju väldigt vanligt att slemhinnor blir skörare när man är gravid :) skönt att allt var som det skulle.
    Hoppas att resten av graviditeten går bra också :)
    Tack! :) Ja det hoppas jag också, har ställt in mig på att varje vecka över 34 denna gång är en vinst.. har nämligen två som kom lite tidigt. (vecka 33+6 & 34+6) 

• Madja82

Vad skönt att är är bra med den lill* i magen.
    Var rädd om dig! 

Storebror 051114, Lillasyster 100825
Svar på tråden Blödning vecka 15 (14+2)!!