Vad tycker du om namnet Samuel?
Vår son heter Samuel. Vi har fått väldigt olika reaktioner från folk på namnet, hur reagerar du på det? Vanligt/ovanligt? Fint/fult? Några associationer?
undrar nyfiken frökenE
Vår son heter Samuel. Vi har fått väldigt olika reaktioner från folk på namnet, hur reagerar du på det? Vanligt/ovanligt? Fint/fult? Några associationer?
undrar nyfiken frökenE
Min son heter Samuel och jag älskar verkligen det namnet.
En sak som jag dock stör mig på är att en del i vår närhet uttalar namnet fel. De säger typ Sam-El. De hoppar helt över u:et och tar en paus före E.et. Svårt att beskriva men det låter riktigt fult. Om de pratar snabbt säger de "Same".
Jag hade ingen aning om att det kunde vara ett svåruttalat namn.
Själv funderat på Samuel ;) fint namn, med många bra smeknamn :)
Han är snart sex månader. Nej, ingen smeknamnsvariant av Samuel, men en massa andra smeknamn har vi. Mer eller mindre seriösa...
Min man har judisk bakgrund, så många tror att vi ville ha ett judiskt namn till honom, men det var faktiskt framförallt för att min mammas familj heter Samuelsson som vi tyckte det kunde passa. Och för att vi tycker det är fint såklart!
Najs namn, jag har alltid gillat det namnet, och dom Samuel jag har känt eller träffat har varit ganska stora avs ig alltså stora i växten eller muskliga din som kanske också blir sån
Konstiga människor som inte kan uttala samuel, du får väl säga det till dom att du tycker det är konstigt att dom inte kan uttala det rätt, så som namnet är
Min yngsta son heter Samuel. Jag älskar det namnet. Och det passar min son otroligt bra.
Jag tycker det är ett fint namn och som passar bra i alla skeden av livet vilket jag tycker är viktigt.
Min sambo heter samuel, kallas sampe. Hade en grannpojke när jag var liten som också hette samuel, han kallades samme. Tycker det är ett fint namn som funkar på bebis liksom på farfar :)
Fint. Gillar bibliska namn.
Det är fint! Vet många som heter Samuel :) Måste väl ändå klassas som ett ganska vanligt namn i Sverige när ändå nästan 18.000 har det som tilltalsnamn.
Jättefint namn, enda nackdelen för mig är att jag inte riktigt gillar några kortformer eller naturliga smeknamn.
Älskar det Även namnet Sam är jättefint