• Marita E

Vågar man prova?

Jag kikade igenom senaste numret av Sköna hem och hittade en annons till en sida på internet som erbjuder kurser för föräldrar att få bättre uppfattning om barnens spel nöjen.

Nu undrar jag om det finns någon som har beställt kurser från denna sida och kan bistå med en liten kommentar om hur ni upplevde kursen.

Oj jag glömde nästan att berätta att sidan heter www.spellara.se

Kram från Marita

• Svar på tråden Vågar man prova?
  • Danitra

Alltså..är det inte bättre om du bara frågar dina barn vad dom spelar, prova spelet själv, läs om spelet på nätet och prata med barnen om det?

• vimsan06

det får du nog bäst hjälp med av dina barn. Dom skulle nog uppskatta det också istället för att du sätter dig och gör någon kurs..skumt

• Marita E
    Danitra skrev 2012-11-06 17:08:05 följande:
    Alltså..är det inte bättre om du bara frågar dina barn vad dom spelar, prova spelet själv, läs om spelet på nätet och prata med barnen om det?
    Tack för svaret!

Jo jag har pratat med mina barn men jag får känslan av att dom förskönar spelet. Jag tror inte att dom ljuger men samtidigt så undrar jag om det dom säger verkligen är hur spelet fungerar.

Vet du vart jag kan hitta några bra intenet sidor om dataspel?
    Gärna där man får reda på vad spelen handlar om och vad det finns för moraliska aspekt i spelen. Det får gärna vara skrivet på Svenska.
  • Marita E
    vimsan06 skrev 2012-11-07 09:28:50 följande:
    det får du nog bäst hjälp med av dina barn. Dom skulle nog uppskatta det också istället för att du sätter dig och gör någon kurs..skumt
    Som sagt så är jag orolig för att dom små inte riktigt vill berätta vad som händer i spelen så det är därför jag funderar på att beställa en kurs från internet sidan.

Dessutom verkar dom inte trivas med att jag sitter med när dom spelar, du vet hur tonåringar är.
  • Danitra
    Marita E skrev 2012-11-07 16:57:03 följande:
    Tack för svaret!

Jo jag har pratat med mina barn men jag får känslan av att dom förskönar spelet. Jag tror inte att dom ljuger men samtidigt så undrar jag om det dom säger verkligen är hur spelet fungerar.

Vet du vart jag kan hitta några bra intenet sidor om dataspel?
    Gärna där man får reda på vad spelen handlar om och vad det finns för moraliska aspekt i spelen. Det får gärna vara skrivet på Svenska.
    Vad heter spelet?

Varför testar du inte spelet själv, det är ju det bästa sättet att få en bild av vad det innehåller och går ut på. Är du ovan att spela så kan det ändå vara en bra idé att försöka lära dig eftersom det är ditt barns intresse.
Svar på tråden Vågar man prova?