• Anonym (Undrandes)

Ointresserad fru...

Är det någon mer än jag som har en fru/sambo som har blivit "ointresserad" av sex? 
    Visst vi har små barn och de tar mycket tid, båda jobbar mycket. Det fanns dock en tid då vi hade spontant sex, eller sex i olika former och tillfällen betydligt oftare än nu.
    Idag så finns detta nästan inte kvar. Har gjort vad jag "kunnat" tror jag, lagat middagar på tu man hand, fixat weekends, rosor, köpt helt nya outfits till henne som jag vet att hon tittat på själv, underkläder i olika former och färger.  De få gånger hon tar initiativ så låter det i stil med -Vill du sätta på mig då? -Vill du stoppa in den? (ofta drar hon ner byxan samtidigt hon säger det). Absolut att det kan vara tändande med "rakt på" men när man ser minspelet så kan man undra hur hon tänker. För ett par dagar sedan satt vi och kollade på tv och de hade sex på tv:n så frågade om mig om jag var kåt, JA svarade jag. Dra ner byxan så kan jag runka dig. Jag drog ner byxan och hon började ta på mig. Japp, det var skönt tills man märker att hon ff tittar mer på tv än runkandet, hon kommer av sig, hon börjar om, slutar, byter arm, slutar, börjar. Jag gav upp och drog på mig byxan och hon frågar vad hon gjort för fel.... 

Försökte få ut några fantasier som hon kanske hade. Jag började berätta om ett par enkla som jag funderat på. Åter igen frågade jag henne om hon hade för fantasier, jag var väldigt noga med att förklara att fantasier ÄR fantasier och att man inte MÅSTE förverkliga dem. Svaret från henne var: -Jag har inga fantasier. OK svarade jag inte en ända? Inte en fantasi på strax över 30år? Nej, var ff hennes svar. Någon mer som ALDRIG haft en sexfantasi?

Jag ljuger inte om att om jag frågar eller tar initiativ till "kel och sex" 10ggr så får jag till svart iaf 8ggr att hon inte har lust eller bara inte är sugen. För att få koll på detta så noterade jag i en kalender under två månaders tid de ggr som jag tagit initiativ och de som resulterat i sex, även noterat det ggr hon tagit initiativ. På två månader försökte jag 24ggr och "fick till det" 6ggr, bra eller dåligt? Hon hon tog eget initiativ 3ggr.  Japp, det har hänt att jag någon gång inte haft lust till sex jag med och då har hon nästan blivit förnärmad och frågat vad som är "fel" på henne. Ofta har hon avslutat meningen med att -Det kanske tar flera dagar tills jag är sugen igen.
    Precis som att "nu får du passa på för nu vill jag". Klart att båda ska vilja och ha lust för det samtidigt, annars så blir det ju pannkaka av det. Sex ska ju inte enligt min mening vara någon välgörenhets sak bara för att.

jaja, skönt att skriva av sig....

Älskar min fru av hela mitt hjärta!  

• Svar på tråden Ointresserad fru...
  • Anonym (oj)

Oj! 24 ggr på 2 månader, jag skulle känna mig tokpressad av att ha sex och min lust skulle bli lika med noll. Så förstår din fru.

• Anonym (OJ)

förstår hur du känner dig, jag är tjej, men min sambo får inte till de me å hålla ''han'' till liv, så sexet här e uttrist, å ja e otroligt sexuell av mig, men jag tjötar inte på honom! för de får inte den efekt man vill ha. Så skulle avråda dig å inte fråga mer, låt henne börja komma till dig och ta hand om dig själv så länge. 

Otrohet skulle jag aldrig finna mig i, kag skulle inte vara de mot honom, som jag älskar och vill dela livet med. Men prata de hjälper. Och sluta tjöta, fast de kan vara svårt.  

• Anonym

Totalt 9 gånger på 2 månader är ju int alls illa. Sluta tjata på henne. Min fru har inte heller så stor lust så för mej blir det sällan mer än 3 -5gånger per månad. Ibland kan de däremot bli 3 gånger på ett veckoslut, det beror på hur stressad hon är

• Anonym (Undrandes)

Kanske inte har det så "dåligt" då.... 
    Nu är det snart 4veckor sedan vi hade sex sist och det då på hennes initiativ. Jag har inte yppat ett knyst om sex eller gjort något annat än att bara kramas samt en och annan puss.  

• Anonym (Undrandes)

måste bara få tillägga att jag inte "frågar" henne om vi ska ha sex. Det är mer som att man kysser henne intensivt och kanske smeker och tar på henne. Men en "långtradare" brukar mynna ut i en kommentar från henne  -Jag vill inte ha sex. Så gränsen mellan att pussas lagom mycket och länge kan vara VÄLDIGT fin, man får akta sig för att inte trampa över den.

• Anonym

Min kille vill inte heller ha sax ofta, kan ta upp till 6 mån. Då kan man börja undra, jag frågar inte heller rakt ut utan försöker göra mig sexig men när inte ens de hjälper så vet inte vad jag ska göra.

• Anonym (oj)
    Anonym (Undrandes) skrev 2012-11-06 18:18:08 följande:
    Kanske inte har det så "dåligt" då.... 
    Nu är det snart 4veckor sedan vi hade sex sist och det då på hennes initiativ. Jag har inte yppat ett knyst om sex eller gjort något annat än att bara kramas samt en och annan puss.  

Nej ni har det verkligen inte dåligt. I-landsproblem... suck!
  • Anonym (Man)

Jag förstår precis hur du har det. Jag har själv upplevt det i ett tidigare förhållande och flera nära vänner har berättat ungefär samma sak.

När man diskuterar detta med sin kvinna, eller med kvinnor i allmänhet, så får man ofta reaktioner som "Oj 24 ggr... du är alldeles för på... jag skulle känna mig tokpressad... är sex det enda du klarar av att tänka på?...
    är du helt störd, eller?..."
    Men då glömmer de alltid en sak; Om man har ett starkt intresse, något som man verkligen tycker om, något som man brinner för, typ ett verkligt behov, t ex att läsa böcker (eller att känna/ge kärlek och sex),
    och om man ofta (ständigt?) blir förnekad detta, då reagerar man med att verkligen bli "på", man känner saknad precis hela tiden och ens längtan kan bli väldigt stark och kanske också överdriven.
    Alltså om du verkligen älskar att dansa eller läsa böcker men du blir ständigt förnekad att göra det, så kan det självklart få till resultat att du blir nästan besatt av saknad och längtan.
    Inget konstigt med det, eller hur?

I ett ömsesidigt och kärleksfullt förhållande så måste man först och främst respektera varandras intressen och behov. Om man vill ha ett verkligt gott förhållande och om man önskar bli väl bemött av sin partner så räcker det inte med att respektera utan man måste också vilja och känna lust att intressera sig för sin partners intressen och behov.
    Om man på ett öppet och positivt sätt verkligen intresserar sig för sin partners önskemål och behov så kan man lätt förmå sig själv att bli intresserad. Att dela och gilla detta intresse.
    Man kan tänka sig frisk och man kan tänka sig sjuk. På samma sätt kan man aktivt och positivt påverka sitt eget sinne att känna kärlek och kåthet.
    Eller motsatsen (som så ofta bevisats!) så kan man påverka sig själv att bli mindre kär och mindre kåt.

Vad tror ni själva; Om jag ständigt bara fokuserar mitt sinne och mina tankar på min sambos sämsta sidor, om jag varje gång som hon visar någon av sina sämsta sidor noggrant noterar detta för att verkligen minnas det, om jag ständigt fokuserar på vad jag saknar i vårt förhållande, kommer jag då att bli harmonisk i vårt förhållande? Kommer jag då ha den minsta möjlighet att känna villkorslös kärlek till henne?

Eller om jag gör tvärtom, fokuserar på hennes bästa sidor, bestämmer mig för att "stå ut" med hennes sämsta sidor, när hon visar dem så rycker jag på axlarna, skrattar lite lätt, kramar henne och säger att jag älskar dig ändå . Om jag alltid försöker tänka på och minnas vårt förhållandes allra bästa stunder och de gånger jag har älskat henne som allra mest.
    Hur tror ni att det kommer påverka mina känslor för henne?

För oss män är oftast bra sex den mest sanna och den allra tydligaste bekräftelsen på att vi känner oss älskade. När vi gett vår kvinna bra sex, när hon är alldeles tillfredsställd och när hon fått en riktig dunderorgasm, aldrig någonsin är vi mera stolta och nöjda med oss själva än just då.
    Men om hon ratar vårt sex så kan hela vår värld rasa samman. Aldrig känner vi mera tydligt att hon är missnöjd, missnöjd med mig och missnöjd med vårt förhållande.
    Det finns ingenting som så effektivt tar bort vår lust till ömsesidighet i förhållandet. All motivation och all lust att städa köksskåpen, ta hand om tvätten, göra aktiviteter med barnen, hälsa på svärmor, etc, etc blir som bortblåst.
    Det föder väldigt ofta reaktioner som:
    "-Om hon är så missnöjd med mig så ska jag minsann visa henne att jag också är missnöjd, jag ska klaga på henne och påpeka hennes fel. Jag ska säga nej oftare än ja när hon kommer med sina krav/förslag/önskemål".

..............
    Den gamle morfadern mådde inte alls bra.
    Hans barnbarn frågade  -Är du sjuk morfar, eller varför är du så ledsen?
    -Det är som jag har två vargar som slåss inuti min kropp, svarade han. Båda är väldigt starka, den ena är väldigt arg och bitter medan den andra är god och kärleksfull. De slåss och strider med varandra!
    -Oj, sade barnbarnet och blev väldigt orolig. Men morfar vilken varg kommer att vinna?
    -Den som jag väljer att mata, svarade morfadern...

• Anonym (oj)
    Anonym (Man) skrev 2012-11-06 18:41:53 följande:
    Jag förstår precis hur du har det. Jag har själv upplevt det i ett tidigare förhållande och flera nära vänner har berättat ungefär samma sak.

När man diskuterar detta med sin kvinna, eller med kvinnor i allmänhet, så får man ofta reaktioner som "Oj 24 ggr... du är alldeles för på... jag skulle känna mig tokpressad... är sex det enda du klarar av att tänka på?...
    är du helt störd, eller?..."
    Men då glömmer de alltid en sak; Om man har ett starkt intresse, något som man verkligen tycker om, något som man brinner för, typ ett verkligt behov, t ex att läsa böcker (eller att känna/ge kärlek och sex),
    och om man ofta (ständigt?) blir förnekad detta, då reagerar man med att verkligen bli "på", man känner saknad precis hela tiden och ens längtan kan bli väldigt stark och kanske också överdriven.
    Alltså om du verkligen älskar att dansa eller läsa böcker men du blir ständigt förnekad att göra det, så kan det självklart få till resultat att du blir nästan besatt av saknad och längtan.
    Inget konstigt med det, eller hur?

I ett ömsesidigt och kärleksfullt förhållande så måste man först och främst respektera varandras intressen och behov. Om man vill ha ett verkligt gott förhållande och om man önskar bli väl bemött av sin partner så räcker det inte med att respektera utan man måste också vilja och känna lust att intressera sig för sin partners intressen och behov.
    Om man på ett öppet och positivt sätt verkligen intresserar sig för sin partners önskemål och behov så kan man lätt förmå sig själv att bli intresserad. Att dela och gilla detta intresse.
    Man kan tänka sig frisk och man kan tänka sig sjuk. På samma sätt kan man aktivt och positivt påverka sitt eget sinne att känna kärlek och kåthet.
    Eller motsatsen (som så ofta bevisats!) så kan man påverka sig själv att bli mindre kär och mindre kåt.

Vad tror ni själva; Om jag ständigt bara fokuserar mitt sinne och mina tankar på min sambos sämsta sidor, om jag varje gång som hon visar någon av sina sämsta sidor noggrant noterar detta för att verkligen minnas det, om jag ständigt fokuserar på vad jag saknar i vårt förhållande, kommer jag då att bli harmonisk i vårt förhållande? Kommer jag då ha den minsta möjlighet att känna villkorslös kärlek till henne?

Eller om jag gör tvärtom, fokuserar på hennes bästa sidor, bestämmer mig för att "stå ut" med hennes sämsta sidor, när hon visar dem så rycker jag på axlarna, skrattar lite lätt, kramar henne och säger att jag älskar dig ändå . Om jag alltid försöker tänka på och minnas vårt förhållandes allra bästa stunder och de gånger jag har älskat henne som allra mest.
    Hur tror ni att det kommer påverka mina känslor för henne?

För oss män är oftast bra sex den mest sanna och den allra tydligaste bekräftelsen på att vi känner oss älskade. När vi gett vår kvinna bra sex, när hon är alldeles tillfredsställd och när hon fått en riktig dunderorgasm, aldrig någonsin är vi mera stolta och nöjda med oss själva än just då.
    Men om hon ratar vårt sex så kan hela vår värld rasa samman. Aldrig känner vi mera tydligt att hon är missnöjd, missnöjd med mig och missnöjd med vårt förhållande.
    Det finns ingenting som så effektivt tar bort vår lust till ömsesidighet i förhållandet. All motivation och all lust att städa köksskåpen, ta hand om tvätten, göra aktiviteter med barnen, hälsa på svärmor, etc, etc blir som bortblåst.
    Det föder väldigt ofta reaktioner som:
    "-Om hon är så missnöjd med mig så ska jag minsann visa henne att jag också är missnöjd, jag ska klaga på henne och påpeka hennes fel. Jag ska säga nej oftare än ja när hon kommer med sina krav/förslag/önskemål".

..............
    -Det är som jag har två vargar som slåss inuti min kropp, svarade han. Båda är väldigt starka, den ena är väldigt arg och bitter medan den andra är god och kärleksfull. De slåss och strider med varandra!
    -Oj, sade barnbarnet och blev väldigt orolig. Men morfar vilken varg kommer att vinna?
    Men vad är detta? Får inte män sex så tänker inte män ta sin del av ansvaret i det gemensamma hemmet?
  • Anonym
    Anonym (oj) skrev 2012-11-06 18:46:01 följande:
    Men vad är detta? Får inte män sex så tänker inte män ta sin del av ansvaret i det gemensamma hemmet?

Det är skillnad på att ta sin del av ansvaret och ta del av det som man är oviktigt för mig men viktigt för partnern. Vill hon att det städas 2 ggr i veckan men jag tycker det räcker med 1 gg så får hon väl städa själv den andra gången. Som exempel.
  • Anonym (Man)

oj; jaadå, så kan ju du för din egen del välja att tyda det som jag skrev. Du väljer själv vilket du vill fokusera på.
    Dina frågor är ungefär lika relevanta som om vi män skulle fråga oss:
    "-Men vad är detta? Om inte din man följer med för att hälsa på svärmor så kommer du att sex-strejka och strunta i din del av ansvaret för ett kärleksfullt ömsesidigt och gemensamt förhållande".

Jag tror du missat TS trådstart och missat poängen i mitt inlägg.
    Ointresserad fru (eller man) beror väldigt ofta på den mentala inställningen,
    åtminstone i hög grad

• Anonym
    Anonym (Man) skrev 2012-11-06 18:41:53 följande:

+
  • Anonym (miss dirty)

ojojoj! hetlevrad debatt här märker jag!

jag är GLAD att min man visar mig så ofta han kan att han vill ha sex! det är ju jätteviktigt att hålla gnistan vid liv! att åtrå den man älskar och visa det är så himla viktigt!

sen betyder det inte att man alltid MÅSTE ha lust. men jag förstår dig Ts i det du säger. Jag levde med en man som va likadan fast sämre tror jag! han nekade mig nog 9 ggr av 10!  alla behöver känna sig åtrådda och bekräftade av den man älskar, både kvinnor och män!
    om min man, likt din fru; hade börjat slicka mig o samtidigt tittat på tv hade jag med blivit riktigt avtänd o bett han sluta!  herregud, när ma har sex är man väl engagerad i bara det?

irriterade med oss kvinnors syn på att" ni ska minsann va nöjda me det ni får"! eller jämnföra sex med sysslor i hemmet. är ni riktiga eller!??  ja jag är kvinna men jag tänker nog mer som en man. blir så trött på många av oss kvinnofolk! rappakalja säger jag!  

• Anonym (Jess)
    Anonym (miss dirty) skrev 2012-11-06 21:10:20 följande:
    ojojoj! hetlevrad debatt här märker jag!

jag är GLAD att min man visar mig så ofta han kan att han vill ha sex! det är ju jätteviktigt att hålla gnistan vid liv! att åtrå den man älskar och visa det är så himla viktigt!

sen betyder det inte att man alltid MÅSTE ha lust. men jag förstår dig Ts i det du säger. Jag levde med en man som va likadan fast sämre tror jag! han nekade mig nog 9 ggr av 10!  alla behöver känna sig åtrådda och bekräftade av den man älskar, både kvinnor och män!
    om min man, likt din fru; hade börjat slicka mig o samtidigt tittat på tv hade jag med blivit riktigt avtänd o bett han sluta!  herregud, när ma har sex är man väl engagerad i bara det?

irriterade med oss kvinnors syn på att" ni ska minsann va nöjda me det ni får"! eller jämnföra sex med sysslor i hemmet. är ni riktiga eller!??  ja jag är kvinna men jag tänker nog mer som en man. blir så trött på många av oss kvinnofolk! rappakalja säger jag!  
    +1

Samma här. Sex är viktigast! ...  Anonym(oj)  lyssna här då... min kille "tjatar" om sex 24 ggr per dag... och jag älskar det!! Han trycker kuken upp i skrevet när vi ska sova och jag känner att han är hård. Ibland tar jag den spontant i handen, runkar honom ett par drag och säger att jag snart skall ta hand om honom. Vi har glimten i ögat med sex och du verkar tycka det är enbart ett besvär och onödigt ont.
  • Anonym (miss dirty)
    Anonym (Jess) skrev 2012-11-07 18:16:11 följande:
    +1

Samma här. Sex är viktigast! ...  Anonym(oj)  lyssna här då... min kille "tjatar" om sex 24 ggr per dag... och jag älskar det!! Han trycker kuken upp i skrevet när vi ska sova och jag känner att han är hård. Ibland tar jag den spontant i handen, runkar honom ett par drag och säger att jag snart skall ta hand om honom. Vi har glimten i ögat med sex och du verkar tycka det är enbart ett besvär och onödigt ont.

Så som det ska vara!
Svar på tråden Ointresserad fru...