Vissa dagar går ju naturligtvis lite bättre,men nej det är nog inget man måste vänja sig vid. "Stänga av " känslosvall stundvis i överlevnadssyfte är ett måste.
Det går att sätta allt i relation med annat,få perspektiv på ting i tillvaron . Men.. de flesta jag umgås med har barn hos sig på heltid,å de skulle inte vilja byta bort mot mitt varannan v för allt i värden. (kanske gör de det bara när deras 24h inte räcker till,eller när de som förälder stressar runt är arga utan reflektion över varför...)
En annan vän jag har är ensam med barnet nästan heltid,då pappan tar mindre ansvar, utan barnvakter och inte ens hon önskar mer frånvaro av sitt barn.
Nej,jag skaffade barn för jag önskade få va med om att få dela nästan allt kring småbarns åren,tiden då navelsträngen klipps ska ju komma senare inte redan nu.
Förövrigt har jag ett intresse som tar grymt mycket tid,skulle kunna lägga in ännu mer av detta i livet,men inget intresse ivärlden ersätter saknad av dotter i hjärtat.
Sen är upplevelser med barnen delad glädje!
Men vi som har det så här,vi överlever ...så klart, behöver bara höra andra i samma känsla av vacum och ventilera med. :)